Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdelning i OS X 10.7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Fixade Lion för ett tag sedan och har inte riktigt kommit överens med nya skärmdelningen, några frågor:

1. Går det inte att anluta utan att den datorn man ska dela skärm med måste godkänna, det funkade innan jag uppdaterade.

2. Går det att ansluta utanför det lokala nätverket? Jag hittar inget program som heter skärmdelning, kan bara välja "Dela bildskärm" när datorn jag skall ansluta till ligger i verktygsfältet (vilket den inte gör när jag är utanför lokala nätverket)

3. Sen nämns VNC, har inte stött på det innan? Vad är det? Finns alla program/tillägg för att köra VNC redan i Lion?

PS. Har googlat mycket på detta men hittar förvånansvärt få guider/trådar om ämnet.

Tack på förhand!

Ursprungligen av alomolife:

1. Går det inte att anluta utan att den datorn man ska dela skärm med måste godkänna, det funkade innan jag uppdaterade.

Detta funkar för mig i Lion.

Ursprungligen av alomolife:

2. Går det att ansluta utanför det lokala nätverket? Jag hittar inget program som heter skärmdelning, kan bara välja "Dela bildskärm" när datorn jag skall ansluta till ligger i verktygsfältet (vilket den inte gör när jag är utanför lokala nätverket)

Ja. Vidarepeka portar i routern (5900 TCP). Tror det går via Back to my Mac också om du har iCloud men jag har inte prövat själv.

Citat:

3. Sen nämns VNC, har inte stött på det innan? Vad är det? Finns alla program/tillägg för att köra VNC redan i Lion?

Screen sharing är VNC.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Detta funkar för mig i Lion.

Vilka inställningar gör du för att slippa gädkännande? När jag väljer "Dela bildskärm" kommer två alternativ upp:

"Be om att få dela skärmen"
&
"Anslut till en virtuell skärm"

Ursprungligen av alomolife:

Vilka inställningar gör du för att slippa gädkännande? När jag väljer "Dela bildskärm" kommer två alternativ upp:

"Be om att få dela skärmen"
&
"Anslut till en virtuell skärm"

Bara på med Screen sharing i inställningarna.

Sen kommando+K i Finder med vnc://adress, varpå jag får logga in som vanligt.

Lustigt, när jag gör så får jag bara upp denna:

Bör tillägga att jag har lagt till min MacBook Air som "tillåten användare för åtkomst av skärmdelning"

Kan inte lista ut vad jag gör fel???

Nu har jag löst det, det är Skärmdelning jag hade aktiverat när det egentligen var Fjärrhantering jag skulle ha aktiverat.

Tack för hjälpen, nu ska jag bara fatta hur man "Vidarepekar portar i routern (5900 TCP)".

Någon som vet någon bra guide? Gör man det i Airport Extreme eller i modemet man fick från bredbandsleverantören?

Ursprungligen av alomolife:

Nu har jag löst det, det är Skärmdelning jag hade aktiverat när det egentligen var Fjärrhantering jag skulle ha aktiverat.

Tack för hjälpen, nu ska jag bara fatta hur man "Vidarepekar portar i routern (5900 TCP)".

Någon som vet någon bra guide? Gör man det i Airport Extreme eller i modemet man fick från bredbandsleverantören?

Kan du förklara vad du gjorde, jag har samma problem som du haft. Om jag går in i fjärrdelning kan jag inte lägga till någon användare eller lösen, vad kan det bero på?

1
Bevaka tråden