Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka appar till fem olika enheter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gränsen för antalet olika enheter på ett iTunes konto är fem. Jag har faktiskt gjort så att min frus iPad använder samma iTunes konto som jag har på min iPhone och iPad. Det är smidigt men ibland irriterande eftersom hon installerar grejer på sin iPad som sedan automagiskt installeras på min iPhone. Pojkar och flickor gillar inte samma typer av appar

Är det någon här som faktiskt har fem olika enheter kopplade till samma iTunes konto?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-04 22:37

Det stämmer väl inte riktigt? Man kan väl ha oändligt antal enheter med ett och samma iTunes-konto kopplat till sig, det är fem datorer man kan ha med ett och samma iTunes-konto auktoriserat.

Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av zinned:

Det stämmer väl inte riktigt? Man kan väl ha oändligt antal enheter med ett och samma iTunes-konto kopplat till sig, det är fem datorer man kan ha med ett och samma iTunes-konto auktoriserat.

Rätta mig om jag har fel.

Hittade detta:

Your Apple ID is Limited to 10 Devices

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-05 13:30

Jag har 7 enheter hittills... med iOS. Sedan ett antal datorer, men de är färre, kanske 3 eller så... då är jag på gränsen.

Ursprungligen av Björnström:

... sedan automagiskt installeras ...

"Automagiskt" - som Automatiskt, men att det vete fasen hur det går till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-07 11:56

Jag kör samma konto på 8 enheter och det fungerar utmärkt, tricket är att slå av Automatiska Hämtningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-07 15:29

Jag har det på 5st enheter (2 iPads och 3 iPhone4) och som FreddeB skriver, det gäller att slå av Automatiska Hämtningar.

1
Bevaka tråden