Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify - bugg eller ny funktion?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sitter i nuläget och lyssnar på spotify på min MBP samtidigt som tjejen sitter och lyssnar på spotify på sin laptop och då använder vi samma konto (mitt konto).

innan har det ju alltid varit så att om man startar en låt från en annan dator så har den pausats på den första datorn.

så hur kan vi sitta och lyssna samtidigt? är det ny funktion eller har något gått fel?

Säker att det är samma mailadress som är knutet till kontona? Samma användarnamn kan man ju ha (vad jag vet).

ja det är jag säker på eftersom det är mitt konto och jag är den enda av oss som har premium så hon använder mitt konto istället för hennes egna då gratiskontot har ju någon begränsning på hur många ggr man får lyssna på en låt osv.

men iaf, ja jag är säker på att det är samma mailadress (jag har bara ett konto)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-05 00:24

Ja så fungerar det numera, på gott och ont. Spelar ingen roll om det är off-line musik eller streamad.
Handlar antagligen bara om en tidsfråga innan ”buggen” blir korrigerad.

ok då är det bara att njuta av det så länge det varar då

Jag har svårt att se hur Spotify skulle missa en sådan "bugg". Tror mer på att det är ett medvetet drag.

Jag har för mig att spotify meddelande att det numera var möjligt att använda samma konto för mobil och dator samtidigt för någon tid sedan. Det kanske gäller för dator-dator också. Testa att spela upp från tre enheter samtidigt.

1
Bevaka tråden