Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Bluetooth headset för skype

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter ett trådlöst headset, och syftet med dem är inte att lyssna på musik utan är ENBART för skype. Jag pluggar och jag har en klasskompis som har flyttat hem till norrland nu så när vi gör våra skolarbeten ihop så är det genom skype. Hemma är det inga proiblem för det har jag ett par riktigt bra och sköna lurar men de är av den storlekan att jag varken kan eller vill släpa med dem fram och tillbaka mellan hem och skola.

På kjell & co hemsida hittade jag ett par som kan vara något, http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-tillbehor/bluetooth/handsfree/bluetooth-headset-med-bygel-p35007

jag läser att de inte har stöd för A2DP. Inte för jag hade någon aning vad det var, men wikipedia fick jag viss info och om jag har förstått det så används det ENBART till att överföra musik från t.ex. min iphone till lurarna och då kan jag inte tänka mig att det är något krav för att jag skall kunna ha skype på telefonen och prata med henne?

För att förtydliga det,
jag har skype appen på min iphone och i dag sitter jag med mina vanliga nox lurar som duger som headset men inte när man sitter timmar i skype så jag vill ha ett par som är sköna att använda mig av.

De två produkterna jag tittat på är
Bluetooth-headset med bygel > Handsfree | Kjell.com

och

Bluetooth-headset, stereo > Handsfree | Kjell.com

storleksmässigt är de av nästan samma storlek, men de billiga känns mer diskreta men saknar A2DP men har multipoints istället. Någon som har erfarenhet av ett par liknande lurar?

Ursprungligen av everdark:

storleksmässigt är de av nästan samma storlek, men de billiga känns mer diskreta men saknar A2DP men har multipoints istället.