Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Time Machine

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag kör timemachine på en usb-hårddisk på 1.5TB. Men idag fick jag upp ett felmeddelande när den skulle göra backup, se bifogad fil.

Några tips på vad jag ska göra? Är disken trasig? Ska jag formatera? HILFE!

MVH
yabbah

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-02 14:53

Hej
Jag kör en WD Live för TM och får felet där ibland (samt även andra skumma felmeddelande). Jag brukar bara låta den försöka på nytt och till slut så fungerar det.

Som jag har förstått det så har Apple gjort om TM funktionaliteten i samband med Lion och det kanske är en orsak.
Jag hoppas på att det skall fungera bättre (och stabilare) igen framöver.

//Lasse

Jag har aldrig haft några problem tidigare, det här är första gången. Det skumma var att det hände efter omboot vid uppgradering till 10.7.3, glömde nämna det .. om det kan vara en orsak.

Har låtit den försökt säkert 50ggr idag, så är nog något annat än ditt fel .. tyvärr.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-02 15:24

Har du kört diskkontroll / reparation via Disk utility på den? (Vet inte vad det heter på Svenska :S )

Har kört både diskkontroll och reparation, både rapporterar att det inte finns några fel. Men timemachine ger fortfarande samma felmeddelande. :/

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-02 19:51

Kan det som nämns i denna tråden hjälpa: https://discussions.apple.com/thread/3380789?start=0&tstart=0 ?

Hittade inget från WD installerat. Så jag formaterade helt sonika om den, så nu fungerar det igen. Surt bara att tappa allt. :/

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-03 09:59
Ursprungligen av yabbah:

Hittade inget från WD installerat. Så jag formaterade helt sonika om den, så nu fungerar det igen. Surt bara att tappa allt. :/

Tråkigt att det blev så :/
Kör själv mot en TC så har ingen erfarenhet att köra mot andra externa diskar när det gäller TM.
Hoppas att det inte strular mer!

1
Bevaka tråden