Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.7.3 släppt! (2012-02-01)

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-01 22:25

Då ligger 10.7.3 ute för nerladdning!

Senast redigerat 2012-02-01 22:36
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-02-01 22:36

Då trycker vi på uppdatera knappen!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-01 23:37

Jag tänkte dra ner den manuellt. Vilken version skall jag välja då? "Client" eller "Combo client"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-01 23:39
Ursprungligen av onnyt:

Jag tänkte dra ner den manuellt. Vilken version skall jag välja då? "Client" eller "Combo client"?

Fråga, varför manuellt? Om du inte har stora problem med något så ta alltid delta/client versionen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-01 23:43

Tack för snabbt svar förresten.:$

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-01 23:47
Ursprungligen av onnyt:

Tack för snabbt svar förresten.:$

Om alla datorer är på Mac OS X 10.7.2 med allt installerat så kan du köra client-uppdateringen. Men om du har olika versioner så är det bäst att ladda ned combon som täcker och uppdaterar alla versioner av Mac OS X 10.7

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-01 23:48

What's up med att Apple inte skriver om vad som fixas i säkerhetsväg längre?

Ursprungligen av acke:

What's up med att Apple inte skriver om vad som fixas i säkerhetsväg längre?

About the security content of OS X Lion v10.7.3 and Security Update 2012-001

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-01 23:43

Jag sitter på Filippinerna och har fem maskiner att installera. Farten här är som bäst 2,5 Mb/s så det spar mig lite tid och bandbredd.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-02 04:06

Mitt system är trasig efter att jag körde Apple software uppdateringen och installerade 10.7.3. Programmen kraschar och får en massa CUI fel. Måste försöka installera 10.7.3 combo och kanske fixar det mina problem.

Har en 3 månader gammal 15" MacBook Pro. Rekommenderar inte att köra software updater.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-02 07:00

När jag laddade ner Combon fick jag filfel. Fick softwareuppdatera varje dator för sig lik förbannat.

Klart, Software Update fixar biffen som vanligt. Ta i trä, men jag kan inte erinra mig en enda gång som jag haft problem med uppdateringar till OS X sen jag började använda det (10.2).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-02 07:35

Hoppas Wi-Fi fixen löser de problem jag har med min MBA att den ibland tar god tid på sig att koppla upp sig mot det trådlösa nätverket.

Citat:

The OS X Lion v10.7.3 Update includes Safari 5.1.3 and fixes that:

  • Add Catalan, Croatian, Greek, Hebrew, Romanian, Slovak, Thai, and Ukrainian language support

  • Address issues when using smart cards to log into OS X

  • Address compatibility issues with Microsoft Windows file sharing

  • Address an issue printing Microsoft Word documents that use markup

  • Address a graphics performance issue after sleep on some earlier iMacs that use ATI graphics

  • Resolve a Wi-Fi connection issue when waking from sleep

  • Address an issue that may prevent Safari from opening before joining a wireless network

  • Fix a potential issue authenticating to an SMB DFS share

  • Include RAW image compatibility for additional digital cameras

Undrar varför min ena MBP får uppdatering via Software Update medan den andra som kör 10.7.2 får beskedet att det inte finns någon uppdatering och den redan kör det senaste. Drar ner client update manuellt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-02 10:39

På min MBP 15" late 2008 låg filen på 1,02 GB medans på övriga maskiner var filen 770 Mb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-02 11:25

Många Active Directory-uppdateringar. Det gillar man.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-02 22:39

Jag har en Mac mini kopplad till min TV. Till minin har jag inget tangentbord utan använder Rowmote eller Remote Desktop.

När jag försöker uppdatera till 10.7.3 stannar uppdateringen och datorn börjar leta efter ett Bluetooth-tangentbord. Uppdateringen står helt still tills jag kopplar in ett gammalt USB-tangentbord. Är det verkligen ett krav att ha ett tangentbord för att uppdatera systemet? Finns det några vägar för att komma runt detta?

Ursprungligen av -David-:

Jag har en Mac mini kopplad till min TV. Till minin har jag inget tangentbord utan använder Rowmote eller Remote Desktop.

När jag försöker uppdatera till 10.7.3 stannar uppdateringen och datorn börjar leta efter ett Bluetooth-tangentbord. Uppdateringen står helt still tills jag kopplar in ett gammalt USB-tangentbord. Är det verkligen ett krav att ha ett tangentbord för att uppdatera systemet? Finns det några vägar för att komma runt detta?

Jag råkade ut för samma sak. Men jag hade en Bluetooth-tangentbord som var avstängt. Satte bara på den så gick installationen vidare. Du kanske bara behöver kort koppla in ett usb-tangentbort (om du har, eller låna grannens), sedan kan du koppla loss usb-tangentbordet.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-03 11:44

Jag kanske uttryckte mig otydligt. Installationen gick bra eftersom jag hade ett gammalt tangentbord hemma. Det jag reagerade över var att det överhuvudtaget behövdes. Ser ingen anledning till det. Har man en Mac mini som hemma server och administrerar den endast genom Remote Desktop kan man alltså inte uppdatera den?

Nu har jag sålt min mini och jag körde vare sig Lion eller någon serverversion på den. Men jag behövde då aldrig ha ett tangentbord inkopplat för att uppdatera OS X. Gjorde det alltid via skärmdelning.

Jag har uppdaterat min tangentbordslösa Mac mini. Det var inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-05 20:39

Hej,
Någon som kan hjälpa mig med strul efter senaste uppdateringen (10.7.3).
T ex så får jag inte Safari att fungera, programmet öppnas men sen blir det badboll för hela slanten, och när jag försöker öppna VLC så studsar ikonen en stund för att sedan sluta, programmet öppnas inte ens...
Jag laddade hem uppdateringen direkt när den släpptes, men har även nu laddar ner combon och installerat den.
problemen kvarstår...
Hittar inga .plist filer till varken Safari eller VLC.
/M

Ursprungligen av mmi:

T ex så får jag inte Safari att fungera, programmet öppnas men sen blir det badboll för hela slanten, och när jag försöker öppna VLC så studsar ikonen en stund för att sedan sluta, programmet öppnas inte ens...

Om du vill kan du gå till Console i Applications > Utilities, sök på Safari eller VLC och se om det står nåt intressant.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-05 20:50

Plistfilerna hittar du genom att trycka ALT och välja gå i menyraden, då dyker BIBLIOTEKET upp. Där hittar du dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-05 21:11

Sorry om jag var otydlig, jag hittar övriga plistfiler i biblioteket, men inga som tillhör varken safari eller vlc.
Nu vet jag inte ens om dessa har med problemen att göra.
Fram tills uppdateringen så fungerade allt som det skulle, men sen dess strular det...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-05 23:15
Ursprungligen av mmi:

Sorry om jag var otydlig, jag hittar övriga plistfiler i biblioteket, men inga som tillhör varken safari eller vlc.
Nu vet jag inte ens om dessa har med problemen att göra.
Fram tills uppdateringen så fungerade allt som det skulle, men sen dess strular det...

plistfilen för Safari heter com.apple.Safari.plist och skall ligga under ~/Library/Preferences
Men om du verkar sakna filen helt så verkar det knasigt :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-05 23:34

yepp, saknas helt...
börjar luta åt ominstallation...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-05 23:51
Ursprungligen av mmi:

yepp, saknas helt...
börjar luta åt ominstallation...

En ominstallation bör fungera, den skall eg bara ersätta befintliga filer, om man inte väljer att rensa disken osv innan installation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-06 08:26
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-02-06 23:52

Kolla här ni som har problem med uppdateringen. (Inga program kan startas, etc... CLI-felet)
Fix Mac OS X 10.7.3 Update Problems, CUI Errors, Stuck Installs, and Crashes
Super Hans inlägg är det som gäller...

Citat:

- Boot into the Recovery partition by holding down the Option key at startup.
- Choose “Disk Utility” from the Menu bar and mount the combo installer image file
.
- Choose “Terminal” from the Menu bar and run “installer -pkg /Volumes/Mac\ OS\ X\ 10.7.3\ Update\ Combo/MacOSXUpdCombo10.7.3.pkg -target /Volumes/Macintosh\ HD” (Change the target to reflect the startup volume’s name.) Be patient, as it can take up to 15 minutes or more to apply the combo update.
- Run “reboot” and you are done.

Eller skriv installer -pkg “/Volumes/Mac OS X 10.7.3 Update Combo/MacOSXUpdCombo10.7.3.pkg” -target “/Volumes/Macintosh HD”

Bevaka tråden