Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera program från App Store på flera datorer?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Snabb fråga, om jag har programmet '' Pages '' både på min iPad 2 och min iMac, går det att föröver det smidigt till min Macbook air, eller måste jag köpa de nytt för 150 spänn :)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-02 14:28

Har du köpt det i Mac App Store så är det bara för dig att ladda ner det igen på din andra dator.

Även att de står att de kostar 148 kr?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-02 15:09
Ursprungligen av Olle Bescher:

Även att de står att de kostar 148 kr?

Ja, Det är bara att gå in under Köpta i (Mac) App Store-applikationen och installera det igen. Du får möjligen en liten ruta som säger att du redan har köpt/betalat för det och det kommer inte att kosta dig något.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-02 15:07

Om du har köpt det på Mac App Store så har du rätt att köra det på upp till 5 st datorer med/från samma Apple-ID. Dock är versionen för iPad (IOS) och iMac (OSX) två helt olika utan koppling mellan varandra.

  • Medlem
  • 2012-02-02 15:07

Vilket inte kostar extra eftersom du redan har det på din iMac.

Jag har ändrat trådens rubrik, så att det tydligare framgår vad tråden handlar om.

/Mod

Vill bara flagga en varning här. Har haft Aperture 3 installerat på min gamla MBP, men tog bort det. Sedan ville jag ha in det på min nya MBP och tog ner det från Mac App Store i tron att det där med 599:- bara var skyltning eftersom jag redan köpt det. Det visar sig att jag köpte det första gången före det fanns någon Mac App Store och nu har jag pröjsat 2 ggr för det. Hittar dessutom inte kvittot/fakturan på det första köpet vilket är lite märkligt, så jag ser inte någon chans att reklamera debiteringen. Så, var helt säker på att du verkligen köpt det i App Store om du inte är beredd att betala igen.

Edit: Jag gav mig tusan på att jag skulle hitta det där kvittot och hittade det till slut. Skickade ett mail till Apple och fick svar efter en timme. De krediterar mitt andra köp av Aperture.

Senast redigerat 2012-02-02 18:25

Viktigt att påpeka är ju också att du måste logga in med samma kontouppgifter på båda datorerna för att det ska bli kostnadsfritt. Om det står ett pris istället för "install" är det en hint om att det inte är så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-02 16:49

I App Store, gå in under menyn Affär, gå till Purchases och där kan du se vilka program som finns registrerade på dej och som går att installera på upp till 5 st macar.

Det finns en inbygd funktion i App Store både på Macen och på iOS där du kan se vilka program du köpt och på så sätt inte riskerar att göra fel ...

Bara klicka på Purchased ....

Downloading past purchases from the App Store, iBookstore, and iTunes Store

1
Bevaka tråden