Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay mirroring i OS X?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det airplay mirroring i mac os x eller går det på något sätt att fixa?

är ledset trött på alla dessa kablar så skulle bli mycket glad om jag kan få bilden på min macbook pro till projektorn utan kablar

(jag äger en ATV2 om detta underlättar, men ser helst att jag slipper använda den)

Vad har du för typ av mottagare på din projektor? Något måste ta emot strömmen. En ATV2 går bra att koppla in till den om din projektor har stöd för HDMI.

min projektor har hdmi till förstärkaren och atv2 är kopplad till förstärkaren med hdmi, om det var det du menade.

men hur skickar jag bilden från min macbook pro till t.ex atv2 då med airplay mirroring?

eller missförstod jag dig nu?

Du vill strömma från din MPB till sin ATV2. Har du inte kopplat din ATV2 till projektorn så får du ingen bild. Mitt förslag:

* ATV2 -> HDMI -> Projektor
* ATV2 -> Digital-ut -> Förstärkare

För att strömma film etc från din MBP till ATV2 föreslår jag iTunes.

nej nu har du missuppfattat mig, jag vill använda airplay mirroring vilket innebär att jag speglar hela skärmen/allt, och inte bara video/ljud.

så med andra ord att jag kan sitta med "skrivbordet"/program/surfa med macbooken men få bilden på projektorn.
(precis som man gör med ipad2 genom atv2)

Ursprungligen av tqila:

nej nu har du missuppfattat mig, jag vill använda airplay mirroring vilket innebär att jag speglar hela skärmen/allt, och inte bara video/ljud.

så med andra ord att jag kan sitta med "skrivbordet"/program/surfa med macbooken men få bilden på projektorn.
(precis som man gör med ipad2 genom atv2)

Ok, då är jag med. Skulle vara trevligt helt klart. Detta verkar vara vettigast:

McTiVia

Du kan även hålla ett öga på vad Erica Sadun jobbar på (Bruce):

Index of /ftp/AirPlay

Tackar för tipsen. Ska kolla på dem ikväll när jag kommer hem.

Ursprungligen av tqila:

Tackar för tipsen. Ska kolla på dem ikväll när jag kommer hem.

Testade Bruce igår, dock så är det extremt laggigt och sessionerna kopplas ned. Kan dock vara bra att hålla ett öga på

ok, mctivia verkar ju intressant. men lite onödigt dyr för att vara en "router" av sitt egna lilla slag som endast kommer användas för airplay mirroring

får hålla ögonen på bruce så länge.

Airparrot föreslår jag.

Nästa version av OS X (Montain Lion) föreslår jag .. det ger dig exakt det du vill ha ..

provade airparrot men var faktiskt inte så imponerad.
men då mountain lion har airplay mirroring så inväntar jag det

1
Bevaka tråden