Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail från det ena kontot hamnar inte i Skickat

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två Mailkonton på jobbet, mitt eget och ett delat, allmänt. Men i Skickat ligger bara mail som skickats från den allmänna. Hur skapar jag ett Skickat som är kopplat till min mail?

Detta kom med Lion. Vad göra?

Senast redigerat 2012-02-01 12:40

Jag har delat upp din fråga i två delar. Det blir lätt lite rörigt när folk ska svara på två så olika frågor i samma tråd.

Det blir också lättare att sätta en tydlig rubrik på tråden om det inte är blandade frågor.

Den andra frågan finns här:
http://www.99.se/mac-os-x/292668-spotlightsokning-pa-server-fungerar.html

Dessutom passar den här Mail-frågan bättre under "Apple programvara" än under "Mac OS X".

/Mod

Hur står det inställningarna för "Mailbox behaviours"? Vad den kan heta på svenska vet jag inte. Vad är det för typ av konton? IMAP, POP, Exchange......etc.

Sen kommer jag inte ihåg hur det såg ut före Lion, men på min ser det så här till vänster vid Sent.

I Konton, i Mails Inställningar, finns en rubrik om Skickat, under Brevlådefunktioner. Men de enda val som finns där är Spara skickade brev på servern och Radera skickade brev. Annars inget, typ Skapa Skicka-mapp som man skulle önska.

Ursprungligen av Scanwolf:

I Konton, i Mails Inställningar, finns en rubrik om Skickat, under Brevlådefunktioner. Men de enda val som finns där är Spara skickade brev på servern och Radera skickade brev. Annars inget, typ Skapa Skicka-mapp som man skulle önska.

Vilket typ av konto är det, återigen? IMAP, POP......?

Det är kopplat till Microsoft Small Business Server, alltså kontotypen är Exchange. Men vi är fler på avdelningen som har samma uppsättning där det funkar, men inte på min. Vi ska radera kontot och göra ett nytt och hoppas att det blir en Skickatmapp då.

1
Bevaka tråden