Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se Steve Jobs WWDC-keynote

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av REP
Jo, efter filmen har gått slut ska man gå till menyn Arkiv och sedan Spara som.
Häpp

PS: det går inte innan filmen eller under filmen DS

erhm... jag är ganska säker på att det där inte funkar för strömmande filmer, eftersom att det är just (duh) strömmande; den plockar bara hem en "bit" i taget, sen slänger den det (löjligt enkelt sagt)

så vad du behöver är ett program som som sparar ner varje "bit" i en riktig film, vet dock inget sånt för mac...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-26 01:51

Tackar tackar, att plocka ut divxcodecsen osv fungerade! Nu har jag sett keynoten och är glad och belåten..

ps. på slutet har de samplat Timothy Leary i musiken. Han säger: The aim of the game is to feel real good. Jag tycker det är underbart. Undrar om Steve o gänget fortfarande kör med LSD ds.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Macce65
Du kanske forskat mer i ämnet än vad företaget Zalman gjort, men den seriösa tillverkaren anser att en ohörbar nätdel producerar ett ljudtryck på 20db. Tror du att 35bb är ohörbart bara föra att SJ säger så?

Som den skinntorre akademiker jag är tycker jag iofs att man är ett fullständigt miffo om man automatiskt tror att allt Steve Jobs eller någon från Zalman säger är sant eftersom de båda har rätt stort egenintresse. Därför föredrar jag att hålla mig till mer akademiska publikationer, men det finns en del som t.o.m. ett troll kan läsa och förstå. Jag kan varmt rekommendera "Ljud och vibrationer" av Hans Bodén, eller "Fundamentals of acoustics" av Lawrence E. Kinsler, om du känner för att bättra på dina akustikkunskaper lite. Om du tycker att de böckerna är svåra är annars "Modern recording techniques" av David Miles Huber en lite mer lättsam bok, även om den är mer inriktad mot studiobruk.

Men du missförstod mig om att 35 dB skulle vara ohörbart. Det jag sade var att gränsen för hörbarhet ska vara 0 dB, men precis som Per skriver i inlägget längre upp är det frekvensberoende.

Citat:

Tro det är mång PM-användare som skulle vilja ha en dator som kan vara igång i ett sovrum om natten. Jag vet i alla fall att en 7200 rpm HD låter tillräckligt för att jag ska höra den. Varför tror du många vill ha en ny Kub?

Precis... själv är jag lika noga med att en dator ska vara knäpptyst, och skaffade just därför en Kub för ett par år sedan. Tycker du att en 7200 rpm HD lever om för mycket kan du gärna skaffa en Seagate Barracuda av nyare modell, men det ger dessvärre något sämre prestanda jämfört med ljudligare konkurrenter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Samuel K
.

Men du missförstod mig om att 35 dB skulle vara ohörbart. Det jag sade var att gränsen för hörbarhet ska vara 0 dB, men precis som Per skriver i inlägget längre upp är det frekvensberoende.

Precis... själv är jag lika noga med att en dator ska vara knäpptyst, och skaffade just därför en Kub för ett par år sedan. Tycker du att en 7200 rpm HD lever om för mycket kan du gärna skaffa en Seagate Barracuda av nyare modell, men det ger dessvärre något sämre prestanda jämfört med ljudligare konkurrenter.

Jag håller med dig o andra att allting är relativt..Den hårddisk på 7200 rpm som JAG tycker viner för högt är en Samsung NoiseGuard av senaste modell. Just i DEN datorn (på-dygnet-runt/filserver/Internetdatorn - har flera..) har jag f ö helt passiv kylning - värmen leds ut i ett aluminiumchassi som fungerar som en jättestor kylfläns. Därför hörs HD RELATIVT mycket, med hög frekvens. Ska testa en 5400rpm Seagate Barracuda o hoppas det blir bättre.

Hur som helst så låter säkert komponenter som specas till 20db mindre än komponenter som specas till 35db. 35 dg är säkert en rejäl förbättring jämfört med G4 (jag vet inte vad den specades till) men det är inte anmärkningsvärt lågt, snarare typiskt.

Förutom IBM CPU-n o chipsetet använder Apple ju standard PC-komponenter i G5 till allting annat, varför inte till strömförsörjning o kylning? Apple kunde använda ATX-nätdelar så att användaren själv kan sätta i en tystare när den tekniska utvecklingen tillåter det.

Eller är det så att G5 producerar mer värme än .13 micron CPU:er från AMD o Intel så att man inte kan använda (standard)kylkomponenter som ger EXTRA låg ljudnivå?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
9 fläktar... 35 dBa... det du Olle!

Ser fram emot hösten 2005 då personalköpet löper ut - då förts kliver jag på igen då borde dom nått till 4 GHz - trevligt att dom utlovade 3 GHz redan om 12 månader. Förmodar att dom sagt adjö till Motorola för gott.

Bevaka tråden