Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Twelve South BookBook

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som skaffat/provat detta fodral - plånbok och kan dela med sig av erfarenheter.
Priset är ju relativt högt > 600:- men iden är inte så knasig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-21 12:34

Här finns en demostration av fodralet - Bookbook

Jag tycker själv den verkar både smidig och snygg på samma gång. Jag tror du hade gillat den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-21 12:43

Jag köpte fodralet för ett par år sen och använde det i en vecka ungefär. Jag tyckte att det verkade smidigt att ha kort och annat i samma fodral som iPhonen men det blev dels svårt att svara och pratat utan headset eller att ta ur luren ur fodralet vilket var knepigare än med vanligt fodral. Dessutom blev det lite för tjockt i kavajens innerficka med allt i ett fodral.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-21 14:12

Tappa bort iPhone = tappa bort alla kort.

Ursprungligen av joakimo:

Tappa bort iPhone = tappa bort alla kort.

Nja, snarare "tappa bort plånbok = tappa bort Iphone"

stile, fodralet kom väl bara ut för några veckor sedan?

Jag använder det själv och är otroligt nöjd. Tycker det är enklare att prata i telefonen nu också, i alla fall de gånger man lägger telefonen mot axeln.

Enda nackdelen jag sett än så länge är att den inte har något kamerahål, så när man ska ta kort så måste man trycka upp telefonen en bit (vilket förvisso inte är hela världen, men det är ändå en miss imo).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-22 07:53
Ursprungligen av iphonebutiken:

stile, fodralet kom väl bara ut för några veckor sedan?

Jag använder det själv och är otroligt nöjd. Tycker det är enklare att prata i telefonen nu också, i alla fall de gånger man lägger telefonen mot axeln.

Enda nackdelen jag sett än så länge är att den inte har något kamerahål, så när man ska ta kort så måste man trycka upp telefonen en bit (vilket förvisso inte är hela världen, men det är ändå en miss imo).

Jag har ett svart fodral som ser i princip likadant ut, det köpte jag för ett par år sen. Det är kanske inte samma märke men ser ut och funkar likadant.

Ursprungligen av iphonebutiken:

stile, fodralet kom väl bara ut för några veckor sedan?

Jag använder det själv och är otroligt nöjd. Tycker det är enklare att prata i telefonen nu också, i alla fall de gånger man lägger telefonen mot axeln.

Enda nackdelen jag sett än så länge är att den inte har något kamerahål, så när man ska ta kort så måste man trycka upp telefonen en bit (vilket förvisso inte är hela världen, men det är ändå en miss imo).

Har beställt idag. Får återkomma med reflexioner när jag provat själv.;)

Ursprungligen av adress@mac:

Har beställt idag. Får återkomma med reflexioner när jag provat själv.;)

Har provat under 1 dag nu. Tycker det funkar bra. Lite mer plats för ytterligare kort och sedlar kanske. Men å andra sidan blir den nog för klumpig då. Kvalitén tycker jag är toppen. Känns bra och luktar läder - om man tycker om det. Jag är nöjd så här långt, även om priset är i häftigaste laget kanske. Leveransen från beställning till uppackning - mindre än 1 dygn - är otroligt. Tack iphonebutiken.:D

Ursprungligen av adress@mac:

Har provat under 1 dag nu. Tycker det funkar bra. Lite mer plats för ytterligare kort och sedlar kanske. Men å andra sidan blir den nog för klumpig då. Kvalitén tycker jag är toppen. Känns bra och luktar läder - om man tycker om det. Jag är nöjd så här långt, även om priset är i häftigaste laget kanske. Leveransen från beställning till uppackning - mindre än 1 dygn - är otroligt. Tack iphonebutiken.:D

Tack själv för ordern!

Man får plats med minst 5 kort.. eftersom läder töjer sig, fint som det är

  • Medlem
  • 2011-09-29 12:43

Finns det ingen risk att korten blir avmagnetiserade?

Ursprungligen av Dalle:

Finns det ingen risk att korten blir avmagnetiserade?

Kort ska inte ha magnetremsor, tycker jag. Det är stor risk för skimming. Vi har ju chippet istället på framsidan som gör samma sak och mer därtil + mycket högre säkerhet. Bankerna bör börja pressa innehavare av kortutrustning att de skall införskaffa kortutrustning med chipläsare, så att magnetremsan kan försvinna på sikt!

Bra fråga. Var lite skraj för det också innan. Allt fungerar dock normalt. Telefonen ger väl inte någon "strålning" och inte heller finns det väl någon magnet. Magnet tror jag är den största boven - åtminstone med kort med remsa. Dom nya med chip är ju i princip samma sak som ett simkort - och det skall ju av förklarliga själ inte påverkas. Så jag tror det är bara att köra. Jag är fortfarande mycket nöjd, och undrar hur jag klarade mig innan - men så är det ju ofta när man skaffar något. iPhone exempelvis......:cool:

Jag har det också och är nöjd. Jag har ännu inte vant mig vid att ha telefonen i ett fodral öht, har alltid kört utan, men det är väldigt bra att på ett så snyggt sätt alltid ha med sig plånboken.

  • Medlem
  • 2011-09-29 13:23

Jag ska nog slå till på ett ex tor jag. Anledningen till att jag frågade var angående mitt SL-kort som helt saknar chip.

Ursprungligen av Dalle:

Jag ska nog slå till på ett ex tor jag. Anledningen till att jag frågade var angående mitt SL-kort som helt saknar chip.

Jag tror det är riskfritt med den låga strålning en mobil ger i sammanhanget.
Kollade på Avmagnetisering av ditt kort | Allt om spara och där stod det angående mobiler:
" • En mobiltelefon kan INTE avmagnetisera ditt kontokort, då det elektromagnetiska fältet från en mobil är för svagt."
Tuta och kör - du blir inte missnöjd.

  • Medlem
  • 2011-09-30 10:47

Slog till på ett ex igår. Lika snyggt som vanligt. (Har sen tidigare till min iPad och MBA) Men frågan är hur länge man använder det innan det ligger och skräpar i byrålådan?

Ursprungligen av Dalle:

Men frågan är hur länge man använder det innan det ligger och skräpar i byrålådan?

Tills man köper iPhone 5, på tisdag?

  • Medlem
  • 2011-09-30 12:03
Ursprungligen av iphonebutiken:

Tills man köper iPhone 5, på tisdag?

Kommer dröja länge innan "Femman" kommer till Sverige. Gå inte OT på detta nu.

Ursprungligen av Dalle:

Slog till på ett ex igår. Lika snyggt som vanligt. (Har sen tidigare till min iPad och MBA) Men frågan är hur länge man använder det innan det ligger och skräpar i byrålådan?

Lägger du i lite pengar och kort också - så tar det i alla fall längre tid.;)

Hejsan,

Jag är grymt intresserad utav detta fodral. Jag undrar är jag såg en bekant skaffade det fodralet så var ni vet legtilmation/körkort facket inte helt slät. Ni förstår vad jag menar? Jag undrar är det bara om man har otur eller har köpt någon kopia eller är orginalen inte helt släta i plasten?

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag är grymt intresserad utav detta fodral. Jag undrar är jag såg en bekant skaffade det fodralet så var ni vet legtilmation/körkort facket inte helt slät. Ni förstår vad jag menar? Jag undrar är det bara om man har otur eller har köpt någon kopia eller är orginalen inte helt släta i plasten?

Plasten är inte helt slät. I min erfarenhet så spelar inte det någon roll, dock så använder jag inte facket för leg/körkort, utan för ett kreditkort (som inte visas upp).

Ursprungligen av iphonebutiken:

Plasten är inte helt slät. I min erfarenhet så spelar inte det någon roll, dock så använder jag inte facket för leg/körkort, utan för ett kreditkort (som inte visas upp).

För på bilderna så ser det fin och slätt ut på plastfacket. Jag tycker den är fin iaf,

Ursprungligen av madeinswe_91:

Hejsan,

Jag är grymt intresserad utav detta fodral. Jag undrar är jag såg en bekant skaffade det fodralet så var ni vet legtilmation/körkort facket inte helt slät. Ni förstår vad jag menar? Jag undrar är det bara om man har otur eller har köpt någon kopia eller är orginalen inte helt släta i plasten?

Förstår inte riktigt vad du menar med slät ? Plasten är klar - sedan är det ju en "ring" runt hålet i plasten. 50% av BookBook fodralen på nätet (Tradera osv) är kopior ungefär. Behöver ju inte vara sämre för det - men det är klart - säljer man ett fodral för 300:- som kostar i butik 680:- så är väl något lurt i alla fall. Detta även om dom är lite väl dyra i Sverige. Kolla att det är Twelve South som gjort det åtminstone.

Ursprungligen av adress@mac:

Förstår inte riktigt vad du menar med slät ? Plasten är klar - sedan är det ju en "ring" runt hålet i plasten. 50% av BookBook fodralen på nätet (Tradera osv) är kopior ungefär. Behöver ju inte vara sämre för det - men det är klart - säljer man ett fodral för 300:- som kostar i butik 680:- så är väl något lurt i alla fall. Detta även om dom är lite väl dyra i Sverige. Kolla att det är Twelve South som gjort det åtminstone.

Enligt Twelvesouth

Skärmavbild 2012-01-30 kl. 9.31.58 PM.png

Nu är det kanske inte så tydligt på just den bilden. Hur vet om den är kopia? Är man garanterad om säljare har exart en sådan förpackning som originalen?

Ursprungligen av madeinswe_91:

Hur vet om den är kopia? Är man garanterad om säljare har exart en sådan förpackning som originalen?

"Är det för bra för att vara sant så är det oftast det" som dom brukar säga.

Att köpa något på Tradera för 300 kr som kostar 6-700 kr i vanliga fall garanterar nog en att man får en kopia.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Enligt Twelvesouth

Skärmavbild 2012-01-30 kl. 9.31.58 PM.png

Nu är det kanske inte så tydligt på just den bilden. Hur vet om den är kopia? Är man garanterad om säljare har exart en sådan förpackning som originalen?

Jag kollade med mina 2 fodral och dom är faktiskt olika - men original bägge två. Det fodralet som har blankt skinn (läder) har också blank (klar) plast. Det andra har lite mattare skinn, och "frostad" plast. Så båda varianterna finns tydligen. Du skall även ha en relief av en 12:a på baksidan av fodralet (Twelve)
Hoppas det klarnar lite.

Ursprungligen av MatsOlov:

Enda problemet med detta fodral är att man i princip måste använda ett headset av någon typ. Vänster öra kan man hålla telefonen i fodralet mot. Höger går det inte, då ligger kortdelen över ansiktet.

Och det skall vara en kant runt hålet på plasten. Det är en förstärkning. Då du använder hålet för att styra upp/fram det kort som ligger i det facket.

Jag har testat men tror det är mycket vanesak.

Ursprungligen av iphonebutiken:

"Är det för bra för att vara sant så är det oftast det" som dom brukar säga.

Att köpa något på Tradera för 300 kr som kostar 6-700 kr i vanliga fall garanterar nog en att man får en kopia.

Det är ju sant. Det var bara det man ville ju köpa en själv och gärna till sin syster då har kommit upp i ganska stor summa :/

Ursprungligen av iphonebutiken:

You're doing it wrong.

När man har telefonen mot högerörat så viker man fodralet (eller övht när man använder den). Detta gör det väldigt mycket enklare att köra "handsfree", med telefonen mot axeln.

Verkar vara en vanesak

Ursprungligen av adress@mac:

Jag kollade med mina 2 fodral och dom är faktiskt olika - men original bägge två. Det fodralet som har blankt skinn (läder) har också blank (klar) plast. Det andra har lite mattare skinn, och "frostad" plast. Så båda varianterna finns tydligen. Du skall även ha en relief av en 12:a på baksidan av fodralet (Twelve)
Hoppas det klarnar lite.

Den som jag länkade på verkar ha frostad plast? Här hittade jag en grej..har orginalen den här texten?

http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2011/07/IMG_5093_wm.jpeg

Den som jag länkade på hade ju inte den.

http://web.comhem.se/sand11-2011/bilder/m5.jpg

http://web.comhem.se/sand11-2011/bilder/m2.jpg

http://web.comhem.se/sand11-2011/bilder/m3.jpg

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-01-30 21:45

Enda problemet med detta fodral är att man i princip måste använda ett headset av någon typ. Vänster öra kan man hålla telefonen i fodralet mot. Höger går det inte, då ligger kortdelen över ansiktet.

Och det skall vara en kant runt hålet på plasten. Det är en förstärkning. Då du använder hålet för att styra upp/fram det kort som ligger i det facket.

Ursprungligen av MatsOlov:

Enda problemet med detta fodral är att man i princip måste använda ett headset av någon typ. Vänster öra kan man hålla telefonen i fodralet mot. Höger går det inte, då ligger kortdelen över ansiktet.

You're doing it wrong.

När man har telefonen mot högerörat så viker man fodralet (eller övht när man använder den). Detta gör det väldigt mycket enklare att köra "handsfree", med telefonen mot axeln.

Bevaka tråden