Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriproblem MacBook Pro mid-2009

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått problem med mitt batteri sedan jag kom till Singapore, vet ej om det har att göra med att jag laddade utan konverterare ett tag eller om det är något med klimatet. Batteriet håller i alla fall mindre än 3 timmar på en laddning och som ni kan se av printscreen nedanför så har datorn endast 75 % av batterikapaciteten kvar, TROTS att jag har kört mindre än 400 laddningar. Notera att på bilden är datorn laddad till 100 %.

Finns det något att göra förutom att lämna in och byta batteri? Kan göra det här nere för 650 kronor.

PS. Det står under batteriikonen att jag skall kontrollera batteriet, men jag undrar om det finns någon lösning man kan göra själv. DS.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-01-30 04:18

Inget konstigt med det. Tycker att det är riktigt bra faktiskt. En tre år gammal dator med nästan tre timmar på batteridrift är ju bara att gratulera till. Den där varningen kan du strunta i. Den får jag också och har haft i snart ett år på min MBP från 2008.

  • Medlem
  • 2012-01-30 06:16
Ursprungligen av onnyt:

En tre år gammal dator med nästan tre timmar

26 månader är väl inte tre år?

Ok, skönt att höra! Men då kanske man ska passa på att byta ändå, 600 kronor är ju rätt mycket billigare än de 2 000 som Apple tar för ett batteribyte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-01-30 04:22

Billigt om det är ett originalbatteri.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-01-30 06:20

Ha ha, den missade jag:$

Hej
Har precis köpt ett nytt batteri till min Mac Book pro mid 2009.
MEN var hittar jag en trevingad skruvmejsel för att lossa på skruvarna till batteriet?
Har förökt nu i flera veckor på att hitta en , men ingen verkar säja dom!
Biltemas är för stora!
Mvh

  • Medlem
  • 2012-07-31 16:04
Ursprungligen av Starship:

Hej
Har precis köpt ett nytt batteri till min Mac Book pro mid 2009.
MEN var hittar jag en trevingad skruvmejsel för att lossa på skruvarna till batteriet?
Har förökt nu i flera veckor på att hitta en , men ingen verkar säja dom!
Biltemas är för stora!
Mvh

Vissa tvspelsaffärer brukar sälja dem för öpping av Nintendokonsoler (Game Boy, DS och Wii).

Nintendo Wii/Tuning / Skal - Wii / NDS / GBA Skruvmejsel 79:-
GBA / NDS / WII skruvmejsel
wii skruvmejsel - Tradera.com

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-31 14:14

Skruvar? Det är väll bara att dra i plastfliken som sitter limmad på batteriet.

Edit: Ahh ok mid 2009 men har ingen aning. Jag har 2008-modellen och det batteriet är bara att dra ut.

Kidnappar en gammal tråd och utvidgar frågan till att även gälla
a) var man hittar själva ersättningsbatteriet?
b) någon slags guide för bytet?
c) Lurar jag mig själv genom att tro att det är batteriet som är problemet? coconutBattery som länkas tidigare i tråden, hur pass tillförlitlig är den? Jag har på min maskin (som inte ens pallar en hel film med ViaPlay utan att dö) ungefär 4.5 Ah jämfört med ursprungliga 5.45 Ah. Detta trots att jag även när jag inte kollar på film upplever batterikapaciteten som betydligt sämre än att bara ha tappat 20% jämfört med nyprestanda.

/Jonas

  • Medlem
  • 2012-10-29 09:09

ifixit.com har batterier och guider för hur man byter

1
Bevaka tråden