Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till trådlöst nätverk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Söderköping
  • 2011-11-09 13:20

Över en natt slutade min macbook pro att ansluta till trådlösa nätverk. Oftast får jag felmeddelandet att det tar för lång tid att ansluta och kommer jag in så kommer jag ändå inte ut på internet utan tappar ganska snabbt uppkopplingen och får börja om. Men min iphone kan ansluta utan problem och surfar som vanligt via routern så det verkar som om problemet ligger i datorn. Men vad kan jag göra? Börjar bli ganska trött på att dra med mig nätverkskabeln runt i hela lägenheten!

  • Medlem
  • 2011-11-09 13:53

Första tipset: Ta bort nätverket från din dator och koppla upp igen - kan ibland bli fel i syncen med WPA-lösenord och sånt. Nästa tips är att starta om routern

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2011-11-09 14:28

Har provat båda, samt säker start för att se om det hjälpte.

Jag har ett liknande problem, jag kan inte koppla upp mig på internet via WiFi med min Mac Mini 2011, antingen så får jag felmeddelandet att "Anslutningen nådde en maxtidsgräns" eller så får jag ett utropstecken i WiFi ikonen och får inte en ip adress av DHCP utan den tilldelas av datorn..Vad ska jag göra? WiFi nätverket fungerar fint med min MacBook från 2006!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-28 17:11

Säker på att du inte har satt ett fast IP på din Minis Airport-del och att detta IP nu redan är utdelat till annan enhet?

Ja det är jag, men jag har lyckats lösa problemet temporärt med att ange en fast adress (192.168.1.119) i alternativet "DHCP med manuell adress". När jag lyckades få en adress från DHCP på Routern (en Cisco) så fick jag av en konstig anledning alltid 192.168.1.137..Kan det vara problemet? Men varför funkar det på min MacBook då?

1
Bevaka tråden