Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clear - innovativt gränssnitt för klassisk att göra-lista

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-01-26 20:34

Cool!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-26 20:55

Påminn mig när den släpps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-26 21:29

Ser brutalt bra ut Jag kör med listor både på jobbet och privat så det där blir en given app att testa.

Federico Viticci på MacStories har testat Clear och publicerat en kort intervju med Phill Ryu från nystartade Impending om utvecklingen av Clear:

Clear: An Interview With Impending’s Phill Ryu

Kolla även kritiken från Juliano Rossi i kommentarerna, det var intressanta brister han tog upp, som att "nyp-för-att-zoom" inte går att göra om man bara har en hand tillgänglig.

Clear kommer den 15 februari.

Ok, detta var en ny sak, någon har gjort en rip-off av Clear och lyckats få in den i App Store före Clear själva. En ny lägstanivå i App Store. Vad ni än gör, köp INTE denna app.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-13 07:37
Ursprungligen av Adrian B:

Ok, detta var en ny sak, någon har gjort en rip-off av Clear och lyckats få in den i App Store före Clear själva. En ny lägstanivå i App Store. Vad ni än gör, köp INTE denna app.

Inte tillgänglig i den svenska storen.

Ursprungligen av zappee:

Inte tillgänglig i den svenska storen.

Den var tillgänglig när jag postade det inatt, men Apple har glädjande nog dragit in den redan.

Appen verkar ju trevlig i sig, men lirar den med någon osx/webb-klient? Brukar föredra att knappra in mina inköpslistor i datorn.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-15 02:08
Ursprungligen av eskimo:

Appen verkar ju trevlig i sig, men lirar den med någon osx/webb-klient? Brukar föredra att knappra in mina inköpslistor i datorn.

Som jag förstått är det endast mobilt gränssnitt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-15 08:16

Herregud vilken bra app!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-15 09:05

Den lovar gott, jag har bara testat den en liten stund nu men första intrycket är WOW

Kul att äntligen få testa den. Satt och laddade om sidan igår efter midnatt, men App Store tog tid på sig så jag fick ge upp då.

Gränssnittet är verkligen läckert. Jag råkade några gånger aktivera notiscentret av misstag när jag skulle nypa eller dra från toppen. Annars fungerade det mesta som det skulle. Smidigt att dra isär två punkter och lägga in en ny mellan dom.

Sen kan jag hålla med om att jag vill ha synkning. Jag använder i dagsläget Todo.txt som synkas via Dropbox så jag kan ha en textfil öppen i BBEdit (eller annat valfritt program) och snabbt lägga in grejer. Men i dagsläget säger Clear att avsaknaden av synk är en finess, en del av att göra appen så simpel som möjligt. Jag tror dock de skulle kunna lägga till det utan att det gör appen mer komplicerad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-15 12:17
Ursprungligen av Adrian B:

Men i dagsläget säger Clear att avsaknaden av synk är en finess, en del av att göra appen så simpel som möjligt.

Precis det jag gillar med Clear, tycker den är klockren, efter en halvdag så är det en ny favoritapp Får se hur jag känner om en vecka.

Men visst kan jag förstå att många vill ha synkning, men det finns flera bra program som har synk och är lite mer avancerade. Har själv använt, Todo, Things och någon mer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-15 12:29

Den är fin och enkel men att inte kunna ha påminnelser gör att den fallerar för mig...nu måste jag ju komma ihåg att kolla i ToDo-listan/Clear.

350 tusen kopior sålda på nio dagar för Clear: iPhone app Clear sells 350k downloads in nine days on the App Store | Technology | guardian.co.uk

Inte illa pinkat. Ser fram emot någon form av synklösning för att jag ska använda det på allvar, men bara det är kul att leka med bara som koncept.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-23 22:57
Ursprungligen av Adrian B:

Ser fram emot någon form av synklösning för att jag ska använda det på allvar, men bara det är kul att leka med bara som koncept.

Jag håller med, en synklösning är ett måste för att den ska kunna ersätta andra lösningar som funkar på alla enheter. Men Clear är riktigt nice med sitt gränssnitt och det är kul med lite nytänkande i hur man kan/ska använda programmet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-24 09:29

För egen del krävs en påminnelsefunktion för att programmet ska bli aktuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 21:27

Så här några veckor senare, är det någon som blivit fast i programmet och har stor nytta av det?
Jag tyckte det var kul/bra i början men efter ett tag var jag tillbaka i mina andra appar som funkar bättre trots allt. T.ex Things och Shopping list.

Använder den dagligen, och fått de andra på avdeningen att använda det med.
Så gött slippa glömma alla dessa pyttesmå kom-ihåger som man har på en dag.

Jobbar med fastigheter, luren ringerjämt och jag har alltid 26 olika saker på G - samtidigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-14 21:43

Det känns som om de vilar på lagrarna nu...

Inget har hänt, fortfarande inga påminnelser. Som det är nu är den utan funktion för mig, man måste ju fortfarande komma ihåg att gå in och titta i appen för att se vad man ska komma ihåg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 21:47
Ursprungligen av zinned:

Det känns som om de vilar på lagrarna nu...

Inget har hänt, fortfarande inga påminnelser. Som det är nu är den utan funktion för mig, man måste ju fortfarande komma ihåg att gå in och titta i appen för att se vad man ska komma ihåg

Håller med, påminnelse behövs. Jag skulle också gärna se att den går att synka med datorn, men påminnelse som sagt är ett måste.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-14 22:23

Använder den dagligen för att skriva upp diverse saker på listor, typ inköpslistor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-23 15:45
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-23 17:57

...och fortfarande ingen påminnelsefunktion.

Papperskorgen nästa

Bevaka tråden