Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA - ta bort OSX helt och bara köra Win7?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver en ny bärbar jobbdator... Trots att prestandan egentligen är för dålig för mina behov har jag nästan bestämt mig för en ultrabook då jag prioriterar formatet denna gång. Jag gillar designen och kvalitetskänslan hos MBA, men har inget behov av OSx, då alla system och programvaror på jobbet är windowsbaserade. Då hårddisken redan är i mimsta laget, känns det onödigt att slänga bort ytterligare 10Gb på ett operativ som jag aldrig kommer använda.

Går det att blåsa burken och köra in en ren win7 installation?

Behöver du en dator nu eller kan du vänta drygt 1 månad?
Kommer massor med fina Ultrabooks från PC-leverantörer som kommer ha bättre prestanda än dagens MBA vid tillfället och väldigt bra design/kvalitet.

Ringde faktiskt till HP idag för att höra när Envy spectre 14 kommer till Sverige (för er som missat detta presenterades denna på CES). HP har gjort en Iphone 4 -design på spectre som i mitt tycke är läckrare än MBA, (dock lite klumpigare). Dessvärre kommer denna inte till Sverige för än i Mars, skulle egentligen behöva ny bärbar relativt omgående, men det vore kanske bättre att härda ut...

Eller var det någon annan modell än just Spectre du tänkte på, har jag missat något?

Tack för tipsen, får titta närmre på dem.

Det står en HP Envy i receptionen (showroomet) på HP's kontor i Frösunda (Solna) och den verkar faktiskt grym. Väldigt hög byggkvalité.

  • Medlem
  • 2012-01-30 11:28
Ursprungligen av 24-seven:

Går det att blåsa burken och köra in en ren win7 installation?

Det borde gå, "bara" att koppla in din externa superdrive, in med win7-installationsskivan och köra igång.
Hur man sen får tag på och installerar de MBA-specifika drivrutinerna är mer än jag vet - före Lion så fanns de på MacOS X-installationsskivan.

Ursprungligen av keptang:

Behöver du en dator nu eller kan du vänta drygt 1 månad?

Det kommer alltid en bättre dator om en månad. Eller två.
Hela tiden...

Att fixa drivrutiner till Lion gör du genom OSX. Kvittar vilken dator det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-30 12:53
Ursprungligen av illerG:

Att fixa drivrutiner till Lion gör du genom OSX. Kvittar vilken dator det är.

[ATTACH="CONFIG"]31792[/ATTACH]

Frågan är mer om Apple släppt just drivrutiner för Airmodellerna....

Ursprungligen av 20hz:

Frågan är mer om Apple släppt just drivrutiner för Airmodellerna....

Det har de.

En ännu bättre sak med Macbook Air är ju att om man har ISO-fil eller Windows 7-skivan så kan Boot Camp assistant skapa ett fullständigt installationsmedia inklusive drivrutiner på samma USB-sticka.

1
Bevaka tråden