Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maila från Parallels

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har några program(Bl administration, Visma Lön) installerade på min windows (xp) i parallels (6.0.12106) på min imac (OS X 10.7.2) där jag skulle behöva maila direkt från programmet. Begriper inet vilka inställningar jag ska göra för att få det att fungera... Nån som vet?

Ursprungligen av Greta723:

Hej,

Har några program(Bl administration, Visma Lön) installerade på min windows (xp) i parallels (6.0.12106) på min imac (OS X 10.7.2) där jag skulle behöva maila direkt från programmet. Begriper inet vilka inställningar jag ska göra för att få det att fungera... Nån som vet?

Du behöver lägga upp ditt konto i Outlook Express, eller Outlook om det är installerat. Den ska det fungera. Jag har haft en del problem med det när jag har bytt e-postklient i XP. Då har Visma påstått att jag inte har någon epostklient installerad. Jag har börjat köra en workaround, nämligen att installera Dropbox både i OS X och XP, sen skriver jag ut dokument som PDF till min Dropbox ur Visma och mailar sen filen ur OS X.

Ok, jag tror att jag fick det att funka nu - jag trodde inte det var möjligt så jag har inte lagt ner allt krut på det. Bra tips om dropbox - det ska jag ordna. Tack!

Man behöver inte använda sig av Dropbox heller. Jag använder mig av delade kataloger (Shared Folders) i Parallels och "skriver ut" till en mapp som är tillgänglig i OS X.

Ursprungligen av suddgummi:

Man behöver inte använda sig av Dropbox heller. Jag använder mig av delade kataloger (Shared Folders) i Parallels och "skriver ut" till en mapp som är tillgänglig i OS X.

Alldeles riktigt, men ibland kör jag Visma via Skärmdelning på en annan dator där jag också har min Dropbox, och på det viset funkar det smidigt oavsett om jag kör Visma lokalt eller via Skärmdelning.

Ursprungligen av pmarriott:

Alldeles riktigt, men ibland kör jag Visma via Skärmdelning på en annan dator där jag också har min Dropbox, och på det viset funkar det smidigt oavsett om jag kör Visma lokalt eller via Skärmdelning.

Ja, det är sant. Då är det himla smidigt.
Jag skriver ut alla mina fakturor som PDF och lagrar dem i en mapp i OS X så slipper jag starta Parallels varje gång jag vill kolla en faktura om en kund ringer...

1
Bevaka tråden