Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på uppdateringar 23/1 2012

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-01-23 15:31

Låter bra. Men jag ser att ni har gjort en liten uppdatering redan nu? Men varför måste inläggens "ålder" visas som "4 veckor"? Lika irriterande som förra gången jag klagade på detta.

Ursprungligen av Dalle:

...varför måste inläggens "ålder" visas som "4 veckor"? Lika irriterande som förra gången jag klagade på detta.

Jag håller med. De där relativa tidsangivelserna har vi väl röstat ner för länge sen. Det är mycket bättre med faktiska tidsangivelser - datum och klockslag.

En annan nyhet (tror jag) är att trådens rubrik visas två gånger. Dels längst upp på sidan, och dels överst i inlägg #1. Det spelar kanske inte så stor roll, men visningen inne i inlägg #1 känns väl lite onödig.

Men för att vara lite positiv också, så måste jag säga:
Jättekul att det händer saker på 99mac!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-23 19:55
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En annan nyhet (tror jag) är att trådens rubrik visas två gånger. Dels längst upp på sidan, och dels överst i inlägg #1. Det spelar kanske inte så stor roll, men visningen inne i inlägg #1 känns väl lite onödig.

Men för att vara lite positiv också, så måste jag säga:
Jättekul att det händer saker på 99mac!!!

När jag väljer Nya inlägg, och klickar på triangeln till vänster om trådens rubrik, så visas inte sidans övre del, utan tråd # 1s rubrik hamnar överst på sidan (förutom den svarta menylisten). Så den rubriken vill jag gärna ha kvar, men skulle hellre i så fall ta bort rubriken överst på sidan.

Instämmer i Jesper Ohlssons påpekande.

För övrigt så har texten under Nya Inlägg fått en fet stil även när det inte är någonting nytt. Det påstår jag är onödigt.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-01-24 13:15
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Instämmer i Jesper Ohlssons påpekande.

För övrigt så har texten under Nya Inlägg fått en fet stil även när det inte är någonting nytt. Det påstår jag är onödigt.

Underligt. Verkar fungera fint för mig? (se skärmdump) Beskriv gärna hur ni går tillväga för att få beteendet som ni beskriver.

Ursprungligen av Arvid:

Underligt. Verkar fungera fint för mig? (se skärmdump) Beskriv gärna hur ni går tillväga för att få beteendet som ni beskriver.

[ATTACH="CONFIG"]31748[/ATTACH]

Jag tror det är fixat. Såg samma sak igår, kanske var något tillfälligt.

Ursprungligen av Arvid:

Underligt. Verkar fungera fint för mig? (se skärmdump) Beskriv gärna hur ni går tillväga för att få beteendet som ni beskriver.

Här kommer en skärmdump!

Detta är alltså under "Bevakningar". De trådar som inte har någonting nytt får en fet stil, men annan färg. Tidigare var det inte någon fet stil på dessa.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

...Detta är alltså under "Bevakningar"...

Men du skrev ju att det var "Nya inlägg":

Ursprungligen av Tobias Schelin:

För övrigt så har texten under Nya Inlägg fått en fet stil även när det inte är någonting nytt. Det påstår jag är onödigt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men du skrev ju att det var "Nya inlägg":

Ja, jag inser det nu. Det blev en felskrivning i första inlägget.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

För övrigt så har texten under Nya Inlägg fått en fet stil även när det inte är någonting nytt. Det påstår jag är onödigt.

Samma här, alltså under Bevakningar. Tycker det vore bättre med smal stil.

Det är i alla fall kul att det händer saker!

Som många tidigare redan sagt, sjukt irriterande med relativ tidsangivelse.

för en timme sedan 19:06, när klockan är 20:48, tjena.
För en minut sedan 20:49...

Klicka ur checkboxen som aktiverat detta, bör ta ca. 1 sekund.

Ursprungligen av keptang:

Som många tidigare redan sagt, sjukt irriterande med relativ tidsangivelse.

för en timme sedan 19:06, när klockan är 20:48, tjena.
För en minut sedan 20:49...

Klicka ur checkboxen som aktiverat detta, bör ta ca. 1 sekund.

Done!

Ursprungligen av Björnström:

Done!

Lysande!!

Intressant att det finns så pass många som föredrar exakt tid & datum före det mer mänskliga (Maciga?) sättet att skriva "för två timmar sedan". Jämför med BusinessClass.se: BusinessClass.se - För medvetna resenärer

Min klocka visar nuvarande tid, inte relativ till nutid.

Dessutom är den relativa inte exakt, se mitt inlägg #8.
"För en timme sedan" när senaste inlägget faktiskt var gjort för 102 minuter sen, inte good enough tycker jag.

Visst är man inne på forumet varannan dag/vecka/månad så spelar det mindre roll om det står 1 dag sedan, eller 2012-01-23 kl 17:43.

Mina 2 ören.

Nu rör inte detta den senaste uppdateringen i sig, men en sak som jag har saknat sedan den förra uppdateringen (tror jag att det var, eventuellt så kan det ha varit längre sedan) är att även på "forumförstasidan" kunna se vem som har gjort det senaste inlägget i den senaste tråden i underforumet.

Jag hoppas att ni förstår vad jag menar, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det... Se den bifogade bilden från MinHembio forum och jämför den med hur det ser ut nu så förstår ni förhoppningsvis.

Jag saknar det som fanns innan uppdateringen gällande tider och datum, d v s att det stod "idag, 17:18" och "igår 17:18" innan den övergick till att visa datum. Nu visas hela tiden datumet, vilket vid en snabb blick gör det svårare att avgöra hur färskt inlägget är.

För övrigt så är det kul att se att det händer någonting på forumet igen. Bra att både Björnström och Arvid verkar vara tillbaka och visar att de fortfarande är aktiva i utvecklingen av 99mac.

Det är fet text på rubrikerna till trådarna både under Bevakningar och Nya inlägg.

Skillnaden på texten på lästa forum/trådar och ej lästa är för liten.

1
Bevaka tråden