Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Win 7 Lite på USB-minne med Boot Camp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sölvesborg
  • 2012-01-23 12:04

Hej alla

Jag hade tänkt installera Windows 7, men vill inte använda upp utrymmet på disken i iMacen utan hade tänkt att installera det på ett USB-minne. Kan man installera Win 7 till ett USB-minne med Boot camp?

Följd fråga är om man kan använda en Win 7-lite version - där endast dem nödvändigaste filerna ingår i Windows 7 - och hur går man då tillväga?

Jag kör en iMac quad-core på 2,5 Ghz med 4 GB minne och Lion installerat.

Ursprungligen av macheb:

Hej alla
Jag hade tänkt installera Windows 7, men vill inte använda upp utrymmet på disken i iMacen utan hade tänkt att installera det på ett USB-minne. Kan man installera Win 7 till ett USB-minne med Boot camp?
Följd fråga är om man kan använda en Win 7-lite version - där endast dem nödvändigaste filerna ingår i Windows 7 - och hur går man då tillväga?
Jag kör en iMac quad-core på 2,5 Ghz med 4 GB minne och Lion installerat.

Svaret på båda frågorna är nej.

Boot Camp tillåter knappt ens att du installerar Windows 7 från ett USB-minne. Så att du skulle kunna installera det på ett USB-minne är högst otänkbart. Och i vilket fall så skulle inte din iMac låta dig starta upp systemet om du inte går via t.ex. refit.

Windows 7 kommer i "förpacketerade" versioner och erbjuder inte att endast installera de nödvändigaste systemfilerna.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Svaret på båda frågorna är nej.
<snip>
Windows 7 kommer i "förpacketerade" versioner och erbjuder inte att endast installera de nödvändigaste systemfilerna.

En korrigering på det, man kan göra en minimal Windows 7-installation.
RT Seven Lite

Ursprungligen av keptang:

En korrigering på det, man kan göra en minimal Windows 7-installation.
RT Seven Lite

Se där. Men då är det ju tredjepartsprogramvara.

  • Medlem
  • Sölvesborg
  • 2012-01-23 16:32
Ursprungligen av keptang:

En korrigering på det, man kan göra en minimal Windows 7-installation.
RT Seven Lite

Det är det som jag hade tänkt mig. Går det att installera Win 7 på en Windows-maskin och sen starta det på en mac?

1
Bevaka tråden