Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa appar ska inte synkas med iPhone - hur?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag kör då och då en synkronisering av alla mina låtar osv från itunes till iphone......dock är det några spel som jag tillfälligt inte vill överföra i min iphone. Det innebär att jag måste manuellt ta bort de i min iphone efter synkronisering vilket tar tid. Jag vill gärna köra automatisk synkronisering och undrar om man kan i så fall skapa någon form av specifik mapp i itunes där jag lägger dessa spel som jag inte vill ha i dator just nu? vidare att man kryssar att denna mapp inte ska överföras?
mvh/marie

Under program bockar du ur de du inte vill synka in till din iPhone.

hej!
kan du förklara närmare? Det finns kategorimapp som heter "program" på vänster fält i itunes. Den visar en lista över de program/spel jag har köpt. De spelen jag inte vill ha i min iphone vill jag inte radera dock vill jag att de ska vara i någon form av kategori som jag bockar av när jag synkar med min iphone.
Går det att göra och i så fall på vilket sätt?
mvh/marie

Du kopplar in telefonen via kabel/WiFi, klicka på telefonen, klicka på Apps/Program, där väljer du vad du vill och inte vill synka.

Ursprungligen av keptang:

... klicka på Apps/Program...

För att ytterligare förtydliga detta:

Det är alltså inte Program ute i iTunes vänsterkolumn som du ska klicka på.

Utan när du har kopplat in telefonen till datorn, och klickat på telefonen ute i vänsterkolumnen - så är det i ovankanten av iTunes, där det står: Sammanfattning, Info, Program, Signaler, osv.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

För att ytterligare förtydliga detta:

Det är alltså inte Program ute i iTunes vänsterkolumn som du ska klicka på.

Utan när du har kopplat in telefonen till datorn, och klickat på telefonen ute i vänsterkolumnen - så är det i ovankanten av iTunes, där det står: Sammanfattning, Info, Program, Signaler, osv.

Ja, därför klickar man på telefonen först som jag skrev.

Ursprungligen av keptang:

Ja, därför klickar man på telefonen först som jag skrev.

Ja, men när man har klickat på telefonen, så kan man ju ändå felaktigt välja att klicka på Program i vänsterkolumnen.

Därför ville jag vara extra-över-tydlig med var man ska klicka på Program.

tack för hjälpen, nu funkar det.....
Annan följfråga. Hur gör man sedan för att få någon form av ordning i telefonen så att man lätt kan hitta. Jag menar att man t ex (som för musik) delar i olika kategori som till exempel spel för barn och en annan med spel för vuxna. Det verkar dessutom vara max 14 ikoner man kan se på varje skärmbild i iphonen fast det finns plats för 16 st?
mvh/marie

Ursprungligen av marie-claire:

...delar i olika kategori som till exempel spel för barn och en annan med spel för vuxna.

Du kan själv flytta omkring apparna som du vill, och du kan skapa mappar. Bara dra en app och släpp den på en annan app, så skapas en mapp som du själv kan döpa till vad du vill (t.ex "Barnspel")

Ursprungligen av marie-claire:

Det verkar dessutom vara max 14 ikoner man kan se på varje skärmbild i iphonen fast det finns plats för 16 st?

Nej, någon sådan begränsning finns inte. Självklart kan man ha 16 ikoner (appar eller mappar) på varje sida.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-01-25 21:42

Hej,
En dum fråga. Om jag enbart vill synka musik men inte appar, kontakter eller något annat, är det så enkelt som att inte bocka i app rutan? För just är inga av apparna på telefonen överförda och de gånger jag har kopplat in vill den synka apparna men jag har då avbrutit (med lite problem som följd) Dessutom vill itunes synka videon/podcasts vilket jag inte vill ha på datorn. Hur gör jag?

Ursprungligen av marika:

Hej,
En dum fråga. Om jag enbart vill synka musik men inte appar, kontakter eller något annat, är det så enkelt som att inte bocka i app rutan? För just är inga av apparna på telefonen överförda och de gånger jag har kopplat in vill den synka apparna men jag har då avbrutit (med lite problem som följd) Dessutom vill itunes synka videon/podcasts vilket jag inte vill ha på datorn. Hur gör jag?

Du bockar ur det du inte vill synka

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-01-26 09:27

Men då vill den ju radera mina appar på iphone, eller?

Ursprungligen av marika:

Men då vill den ju radera mina appar på iphone, eller?

Bocka ur allt utom de appar du vill behålla.

1
Bevaka tråden