Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Airprint-skrivare trots enbart Mac-utskrifter?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-18 14:14

Är det nån vits att köpa Airprintskrivare om man bara kommer skriva ut från Macen?

Om du vill skriva ut via din Mac från en iOS-enhet så finns det väl vits. Annars egentligen inte.

Ursprungligen av pmarriott:

Om du vill skriva ut via din Mac från en iOS-enhet så finns det väl vits. Annars egentligen inte.

Hm va? Det är väl just om man vill skippa Macen och skriva ut direkt från en iOS-enhet som man ska köpa skrivare med AirPrint?

Ursprungligen av Capeman:

Hm va? Det är väl just om man vill skippa Macen och skriva ut direkt från en iOS-enhet som man ska köpa skrivare med AirPrint?

Det är möjligt, men om det inte är en AirPrint så går det inte oavsett att skriva ut från en iOS-enhet. Jag hade lyckats få igång AirPrint på min dator med SnowLeopard, men sen Lion har inget jag provat fungerat. Skrivaren in mitt fall är en Sharp MX3110-N, och den är inte AirPrint-kompatibel. Sålunda kan jag inte skriva ut från min iPad.

Ursprungligen av pmarriott:

Det är möjligt, men om det inte är en AirPrint så går det inte oavsett att skriva ut från en iOS-enhet. Jag hade lyckats få igång AirPrint på min dator med SnowLeopard, men sen Lion har inget jag provat fungerat. Skrivaren in mitt fall är en Sharp MX3110-N, och den är inte AirPrint-kompatibel. Sålunda kan jag inte skriva ut från min iPad.

Hänger ändå inte med på din första post om att man ska köpa en AirPrint-skrivare om man vill skriva ut via Macen... Jag säger, ska du INTE skriva ut via Macen, köp en AirPrint-kompatibel skrivare. Om du inte har något emot att enbart skriva ut från Macen, eller mecka med tredjeparts-AirPrint-servrar, köp en skrivare utan AirPrint.

Jag har ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om.

/Mod

Vad jag menar är, om man enbart ämnar skriva ut saker från sin Mac, då är det ingen vits att köpa en AirPrint-skrivare. Om man däremot även ämnar skriva ut från iOS-enheter, då kan det vara vits.

1
Bevaka tråden