Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags att uppdatera Team 99mac?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Indeed. Tog upp detta bakom kulisserna för evigheter sedan, men inget hände. Två av de som listas där är ju inte moderatorer längre.

Ja, det är verkligen dags för en uppdatering av den sidan.

De som inte längre är en del av teamet borde tas bort från listan.

Och jag tycker att de olika rollerna borde framgå (t.ex vilka som är admins, vilka som är moderatorer, vilka som har hand om medlemsregistrering, osv.)

Och jag har också framfört att vi bör rekrytera nya moderatorer.

Men jag får bara instämma med Capeman i att ingenting händer. De synpunkter vi framför möts nästan alltid bara av tystnad.

En månad senare. Bara tystnad. Sorgligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-16 16:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En månad senare. Bara tystnad. Sorgligt.

Björnström är ju nybliven pappa, en stor omställning (prioritering), som många av oss pappor vet, så räkna kallt med att ingenting händer här på siten (99.se), under minst 1 års tid, när dagistiden infaller cirka 1-2 års åldern då är man på banan igen, så årsskiftet 2012/2013 rockar det säkert igen.

Bara att inse fakta, jättetragiskt så sant som det är sagt, både för oss användare men framförallt för ni moderatorer som lägger ner frivilligt arbete här på siten och utan dig Jesper Ohlsson skulle siten haverera verbalt med stor säkerhet.

Men vad ska man göra, bara att gilla eller ogilla läget, spelar tyvärr igen roll i läget som råder just nu

Ursprungligen av CUBEIS:

...räkna kallt med att ingenting händer här på siten (99.se), under minst 1 års tid...

Nej, det köper inte jag.

Att det inte finns några stora framtidsplaner, det är helt ok. Det får vi leva med.

Men det vardagliga och rutinmässiga måste skötas - alltid.

Ett forum av den här storleken funkar inte med 1 moderator, 1 medlemsadministratör, 0 forumadministratörer, 0 utvecklare och 0 chefer. För det är väl ungefär så organisationen ser ut just nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-16 19:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det köper inte jag.

Att det inte finns några stora framtidsplaner, det är helt ok. Det får vi leva med.

Men det vardagliga och rutinmässiga måste skötas - alltid.

Ett forum av den här storleken funkar inte med 1 moderator, 1 medlemsadministratör, 0 forumadministratörer, 0 utvecklare och 0 chefer. För det är väl ungefär så organisationen ser ut just nu.

Hmmm det fattar jag också, "The Show Most Go On", men vad är alternativet om ägaren till siten inte har

intresse ?

Läget verkar ju vara lite akut, då får man väl dra det till sin spets om du förstår vad jag menar, och låta den så smått självdö, då kanske ägaren till siten vaknar till och fattar något som helst beslut om sitens vara eller icke vara samt utveckling från dagens läge.

Förstår att du som person Jesper inte kastar in handduken i första taget, dvs inte vill slå undan benen eller ta första spadtaget till den eviga vilan för denna site, men ibland kan det vara nödvändigt för att åstadkomma förändringar i speciella fall.

En site av denna storlek måste drivas i samförstånd med ägaren och ha tydliga mål, även i det dagliga arbetet, annars självdör den ändå så småningom vilket skulle vara ytterst tråkigt.

Fast det här problemet uppstod innan faderskapet var ett faktum.

Så jävla trött på hur saker sköts här, - eller ja, INTE sköts....

Det händer inte mkt nytt. Samma gamla jävla hjulspår.

Man kanske skulle kika lite på MW's forum. Där kanske iaf de bryr sig om vad som händer på forumet.
Här verkar ju ingen i bestämmandeställning ens lyfta ett finger.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-17 10:51
Ursprungligen av Goflorp:

Så jävla trött på hur saker sköts här, - eller ja, INTE sköts....

Det händer inte mkt nytt. Samma gamla jävla hjulspår.

Man kanske skulle kika lite på MW's forum. Där kanske iaf de bryr sig om vad som händer på forumet.
Här verkar ju ingen i bestämmandeställning ens lyfta ett finger.

Vad är det som inte sköts?
Märker inga större problem på siten just nu.

Men visst, gå du över till TrollWorld om du vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-16 22:55

Jag trivs fortfarande bra här på forumet, alla forumrävar på alla forum jag nånsin hängt på har i alla tider sagt att det var bättre förr än det blivit nu.
Men om jag varit volontär här så hade jag nog inte stillatigande accepterat det läget ni beskriver. Få saker är så tråkiga som otacksamt ideellt arbete. 100mac.se är ledigt. Just saying.
Och, tack för allt arbete ni lägger ned! Det är verkligen uppskattat!! Och tack också till Björnström som står för fiolerna! (väl?)

Missuppfatta mig inte; moderatorerna gör ett utmärkt jobb.

Jag har en tråd i moderator-delen av forumet där jag efterlyser en nyrekrytering efter att Capeman slutade som moderator.

I den tråden har det varit precis lika tyst som här. Därför bad jag idag om reaktioner från de andra moderatorerna - kring det här med tystnaden och inaktiviteten.

Ett svar fick jag. Han skrev: "Det är väl bara att konstatera att 99.se håller på att bli en "abandon-site""

Och så är det kanske. Tyvärr. Jättesorgligt i så fall.

Men jag kör på ett tag till och jobbar på så gott jag kan, och lägger så mycket tid jag kan, så får vi väl se vad som händer.

Om det är någon som är sugen på att hjälpa till, så hör av er via PM, så får vi se om vi kanske kan väcka någon administratör som kan ge ut moderatorrättigheter.

Senast redigerat 2012-01-16 23:43

Jag kan ge ut moderatorrättigheter om det skulle vara så. Tror jag.

Jag saknar betalning från 99Mac/Mantaray för en faktura med förfallodatum i maj 2011. Gäller ett mindre belopp, men icke desto mindre irriterande...

Jag tycker nog att det finns en kärna av medlemmar som bidrar med kloka inlägg, bra svar och frågor etc. men nyhetsdelen känns helt överflödig i nuläget. Klart är att det behövs lite folk med engagemang och kompetens som håller i trådarna. Jag tycker att 99.se är viktig och tillbringar en hel del tid här (alldeles för mycket egentligen) men vet inte riktigt om jag kan leva upp till vad som krävs om man skulle engagera sig lite mer. Just nu är jag pappaledig i några veckor till och har vissa flyktiga stunder om dagarna när jag har tid att sätta mig vid datorn. När jag jobbar kan det ibland vara full kalabalik och det går flera dagar mellan mina besök på 99.se, andra perioder är det lite dött och då häckar jag här flera timmar om dagen.

1
Bevaka tråden