Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync, Siemens S55 och blåtands-synkning.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick mitt paket från dustin idag, pluggade i bt-adaptern, följde instruktionerna för att få min Siemens S55 att fungera med min iMac. Efter 2-3 minuter utan problen kunde jag klicka på 'Synkronisering nu' (underlig översättning, när det står 'Synkronisera nu' i menyraden? Nåja, tillbaka till det väsentliga). Synkningen gick bra, men 4 kontakter kolliderade med samma namn men olika teelfon-nummer. Jag antecknade vilka det var och klickade på knappen 'Åtgärda senare' (eller nåt liknande). Jag fixade så att alla nummer fanns i min adressbok och återgick för att göra en ny synkronisering.

Då blev det underligt. Först klagade iSync på min iPod, så jag kopplade ur den. Men det fanns nog ett "spöke" nånstans, eftersom iSync fortfarande klagade på min iPod trots att den inte var inkopplad. Så jag tar det säkra före det osäkra, jag gör en omstart. Gott, ingen iSync som klagar på iPod i alla fall. Men nu kommer iSync till min S55 i stället. Den arbetar igenom alla förändringar (överföring görs och de nya uppgifterna finns på telefonen).

När man tror att iSync ska avsluta synkroniseringen så får jag ett fel:

torsdag, juni 05, 2003 14.48
 iSyncs interna databas har blivit korrupt.
Det går inte att fortsätta synkronisera.
Databasen har återställts, men du måste
nu omsynkronisera alla dina enheter.
Försök synkronisera igen.
 Assertion Failed!
   Expression: IsValid()
   File: Source/f1store/f1store.cpp
   Line: 1568
 Assertion failure: File Source/f1store/f1store.cpp, Line 1568: IsValid()

Typiskt, säger jag, återgår i adressboken och i iSync till mina backuper som jag var så förberedd på sen igår... ...Synkroniserar igen, får bara ett generiskt felmeddelande som säger nada varje gång jag vill synkronisera:

torsdag, juni 05, 2003 14.48


Vad kan vara fel?

Rätt surt. Ska skicka ett mail till Siemens support och apple senare har jag tänkt.

Har också köbt en S55 häromdagen och synca funkar men får någon det att funka med sms och nummervisning och dylikt?

Om någon har fixad ett koolt Mac-logo då får ni gärna beretta lite...;)

Nu funkar det av någon okänd anledning. Kanske för att jag nollställde telefonen.

Öppna adressboken när blåtand är igång så finns det en knapp med blåtands-B:et uppe till vänster i fönstret. Aktivera den, sen går det som smort. För mig i alla fall.

->NB
Kann du skicka sms via Address Book?

Och får du upp numret på skärmen om mobilen ringar?

Svar: Ja, på båda frågorna. Sms, fungerar bra, tar man emot sms kommer det till skärmen som en dialogruta med diverse alternativ, tar man emot samtal kommer en liknande dialogruta med lite olika alternativ upp (dock inte sån där stor text med alfa-kanaler om det var det du undrade). Det är bara att klicka-hålla nere på telefonnummret för att kunna sicka sms/ringa upp.

Nullställa? Har du hämtat senaste mjukvare?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kennet
Nullställa? Har du hämtat senaste mjukvare?

Till min S55? Nej, jag köpte den för bara en månad sen och alla nedladdningsbara filer från siemens är .exe-filer.

Hur nollställer man då?

->Niklas

Vilken BT-adapter har du? Det kanske den som ställer till det hos mig...

Vilken menupunkt är det som nollställer?

Jag har en Belkin-adapter köpt på Dustin.

I S55:an: Meny> Tel. inställn.> Leveransläge

sen nollställde jag alla synkade kalendrar och kontakter via iSync. (minns inte exakt hur det såg ut, sitter vid en OS9-dator nu).

->Niklas
Tack

Det hjälper tyvärr inte så jag ska nu försöka låna en annan BT adapter och teste om det kann var adaptern (iof är det jo en MS så kanske är det det som är problemet)!:rolleyes:

1
Bevaka tråden