Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idrottsförening, gemensam adressbok, hur lösa?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske inte rätt forum, men ett föreningskansli med två anställda och ett antal idella resurser kan anses som ett småföretag:)

Jag har följande problem.

Vi är en liten idrottsförening med några datorer som används av vårt kansli. Givetvis kör dessa Windows 7 och kommer att fortsätta att köra det.

Det vi vill är att skapa en gemensam adressbok som kan användas via Windows Mail och ett antal olika pop-mejlkonton. Jag tänker definitivt inte sätta upp en linuxserver och dra igång en egen ldapserver på denna för då sitter jag fast i datorsupportträsket som jag desperat försöker att ta mig ut från.

Nu har jag googlat mig yr utan att komma en lösning på spåren. Finns det någon?

Jag har funderat på om Windows Live Contacts går att använda på något sätt.

Poängen är också att hitta en lösning som fungerar för "normala datorokunniga personer" som gör att jag med gott samvete kan dra mig ur mitt engagemang vilket jag har försökt med under det senaste året men min lojalitet mot mina vänner gör det svårt innan vi har löst allt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-04 16:51

Snabb sökning gav detta: ShareContacts: Share and synchronize Outlook Contacts.

Edit: Såg nu att föreningen använder Windows Mail. Då är länken ovan kanske inte till så mycket hjälp, om ni inte också har licenser för Outlook.

Bra ide, jag ska titta lite mer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-14 22:24

Google Apps erbjuder ju detta gratis... upp till 50 användare. Borde väl kunna funka via Windows mail.

Google Apps

Sedan när blev 4€ per användare och månad gratis?

Fast det kanske vore ett alternativ.

Ursprungligen av BlackSmp:

Sedan när blev 4€ per användare och månad gratis?

Fast det kanske vore ett alternativ.

Google Apps gör det enklare att skapa grupper ? Google Apps

Hmm, det där ser bättre ut. Tack för den länken, den informationen hittade jag inte när jag följde den första länken

Ursprungligen av BlackSmp:

Hmm, det där ser bättre ut. Tack för den länken, den informationen hittade jag inte när jag följde den första länken

Funkar perfekt, bara att köra igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-15 11:19

Upp till tio användare gratis... Inte femtio längre...

Ursprungligen av selfish:

Upp till tio användare gratis...

Ja? Då du verkar veta hur många som behövs så kan du väl skriva det så kan vi försöka hitta en lösning.

2 + ett antal ideella är vad jag kan se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-15 12:50

När jag signade upp för vår BRFs google apps var det upp till femtio användare for free... För nya konton idag verkar 10 vara max. Men fungerar utmärkt för att dela kontakter, kalendrar osv. Stöd för pushmail till smartphones etc. Rättade bara min felaktiga info om 50.

Hur bra som helst och gratis.

Kan man dela kontakter mellan konton? Dvs: kan vi sätta upp mejllistor som alla kan använda? Det är framför allt det som jag är ute efter.

1
Bevaka tråden