Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder till front när jag öppnar en .dmg?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Verkar inte hitta ngn info om detta. Scenario:

* Jag öppnar en .dmg i Chrome och Finder tar över, dock visas inte Finder-fönstret i front utan jag måste cmd + tab för att få det till front.

Finns det ngt sätt att lösa detta? Använder fö. även TotalFinder.

I MultiXFinder finns en funktion där man kan välja att ett programs alla fönster hamnar överst när man väljer programmet. Använder det just till Finder då jag vill att alla öppna finderfönster ska synas då jag klickar på skrivbordet.

Ursprungligen av vwlinkan:

I MultiXFinder finns en funktion där man kan välja att ett programs alla fönster hamnar överst när man väljer programmet. Använder det just till Finder då jag vill att alla öppna finderfönster ska synas då jag klickar på skrivbordet.

Tack för tipset! Hur ställer jag in det?

I preferences välj fliken Rules. Klicka på plustecknet, bläddra fram Finder som finns i System/Bibliotek/CoreServices (den globala systemmappen). Till höger i Rules välj "Bring to front" den andra menyn. Lycka till!

Ursprungligen av vwlinkan:

I preferences välj fliken Rules. Klicka på plustecknet, bläddra fram Finder som finns i System/Bibliotek/CoreServices (den globala systemmappen). Till höger i Rules välj "Bring to front" den andra menyn. Lycka till!

Snyggt! Fungerar hur bra som helst

1
Bevaka tråden