Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra ställen att köpa Mac/PC spel?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina barn vill köpa Sims 3 för PC men priserna är fortfarande löjligt höga (499kr i våran lokala leksaksaffär) och CDON.se (299kr) har inte spelet på lager just nu. Elgiganten, Game etc har också höga priser.

Finns det något bra ställe att köpa spel till ett rimligt pris?

Webhallen har ett hyfsat pris och i lager, 249 pix.

WEBHALLEN.com - Sims 3

Eller Siba, 228:-, finns också i lager.
http://www.siba.se/products/product.aspx?ID=2182486

Steam? Eller vad det heter på nätet. ?

Ursprungligen av Goflorp:

Steam? Eller vad det heter på nätet. ?

Hm, lite vagt...

Inte alls, första träffen.
Welcome to Steam
Däremot var de inte billigare.

Det finns på Steam som download, $29.99 (ie. 210:-)

The Sims

Ursprungligen av keptang:

Det finns på Steam som download, $29.99 (ie. 210:-)

Nja, vill ha skiva, speciellt i och med att de också vill köpa expansion packs och med alla kända problem http://www.99.se/allt-om-spel/289412-spela-aldre-sims-pack.html

Ursprungligen av LCR:

Nja, vill ha skiva, speciellt i och med att de också vill köpa expansion packs och med alla kända problem http://www.99.se/allt-om-spel/289412-spela-aldre-sims-pack.html

Skulle jag också gjort iom problemen man läst kring expansion-packs.

Ursprungligen av LCR:

Nja, vill ha skiva, speciellt i och med att de också vill köpa expansion packs och med alla kända problem http://www.99.se/allt-om-spel/289412-spela-aldre-sims-pack.html

Fast det funkar ju som app store, att man kan ladda ned hur många gånger som helst. Du har alltid en backup i butiken. Så det borde vara ännu mer safe? (förutsatt att du köper dina expansion packs där också)

Ursprungligen av eskimo:

Fast det funkar ju som app store, att man kan ladda ned hur många gånger som helst. Du har alltid en backup i butiken. Så det borde vara ännu mer safe? (förutsatt att du köper dina expansion packs där också)

men lite segt att behöva ladda ner, och rätt var det är ändrar de något så finns inte spelet att ladda ner.

Jag har massor av gamla Mac datorer av alla generationer, jag har en massa program och spel ända tillbaka till System 1, men mestadels från System 7.1 och framåt. De kan ingen ta ifrån mej, de finns här på disk, jag har hårdvaran, bara att installera och köra oavsett om det är Freehand 4.2 för att komma åt en gammal fil eller Lemmings, Marathon eller Monkey Island.

Förlitar man sej på att en webbsida ska hålla allt tillgängligt så blir man förr eller senare besviken.

Står 44,99 här?

Humor.
Går jag genom Bredbandsbolaget kostar det €44.99
Går jag genom Anonine (som jag alltid gör) så kostar det $29.99

Jag vet ju vilket jag skulle köpt..

Jösses, tur att man aldrig köpt något dyrare spel där då!

Mja, webbsida och webbsida, steam drivs av valve som funnits i 15 år, steam i sig har funnits online sen 2003. Så det är så safe som online blir. Men visst, vill du lira efter apokalypsen får du hålla dig till hårdvaran(och dieselgeneratorn).

Jag ser fördelen i just att inte behöva hålla koll på cd-skivor, kartonger och serienummer.

Men du har rätt i att man förlitar sig på något inte lika säkert, men i och med app store har iaf jag redan tagit det klivet.

Ursprungligen av eskimo:

Mja, webbsida och webbsida, steam drivs av valve som funnits i 15 år, steam i sig har funnits online sen 2003. Så det är så safe som online blir. Men visst, vill du lira efter apokalypsen får du hålla dig till hårdvaran(och dieselgeneratorn).

Jag ser fördelen i just att inte behöva hålla koll på cd-skivor, kartonger och serienummer.

Men du har rätt i att man förlitar sig på något inte lika säkert, men i och med app store har iaf jag redan tagit det klivet.

Om man bara lever med dagens grejer och inte har något intresse av att fortfarande kunna göra det man gjorde igår så är det ok, men det är många som gillar att spela äldre spel på riktigt, inte bara en nostalgitrip. för annars kan vi döma ut alla som gillar veteranbilar och säga att de måste köra risbrännande KIA bilar istället o.s.v. och ve den som lyssnar på gammal musik eller tittar på gamla filmer...

Nackdelen med steam/impulse/origin är att det inte alls är billigt då de tänker $ = € och gud förbjude om de upptäcker att man använder proxy och köper genom fel butik för billigare pris.

Bannade konton är rätt vanligt.

Play.com: Home - Play.com (UK) - Free Delivery

lokaliserat i England, gratis frakt på allt. Brukar köpa film o PS3-spel därifrån

Tar cirka 10 dagar för ett paket att nå sverige. Beställer man flera saker levereras de enskilt, gissar markvägen. Är inte paketen för skrymmande, större än dubbel-dvd, så kommer de i brevlådan.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fast SIMS 3 kostar €47 och Pets €34, på CDON.se 299kr resp. 199kr...

men tack för tipset

Min fru kom precis hem från Täby C; Sims för 299kr och Pets exp för 249kr på Game

Inte för att jag tänker spela men mina barn är helsålda på spelet...

1
Bevaka tråden