Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordbehandling på iPad - alternativ till Pages?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2012-01-12 17:53

Jag sitter och försöker läsa mig klok i ämnet ordbehandling på min iPad men har svårt att hitta konkreta förslag och exempel.
Det som är min fråga är om det finns någon konkurrent till Pages som ordbehandlingsprogram?
Är de någon som testat nått annat, hur va det?
Hur ser utbudet ut på gratis sidan?

/ the pages

Tror inte det finns några verkliga utmanare till Pages. Vad är det som inte är bra med den, tycker du?

Gratisalternativ som är lika bra kan du nog glömma... Lyckligtvis kostar ju Pages i princip ingenting, så det kan väl omöjligt vara ett problem, eller?

Office 2Plus. Jag har det i iPad - men inte hunnit testa . Har för mig att det är/var gratis.

Ursprungligen av adress@mac:

Office 2Plus. Jag har det i iPad - men inte hunnit testa . Har för mig att det är/var gratis.

Den är gratis men finns bara i iPhoneversion. Office2 HD däremot kostar 55,- och är för iPad. Verkar vara ett okej Officesubstitut, men frågan är om ordbehandlingsdelen är lika kompetent som Pages.

Kanske var gratis tidigare. Funkar helt klart på min iPad. Provade nu. Har den dessutom bara i iPad och inte i iPhone. Ingen HD version.

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske var gratis tidigare. Funkar helt klart på min iPad. Provade nu. Har den dessutom bara i iPad och inte i iPhone. Ingen HD version.

Aha, då har det kanske ändrats sen du skaffade den. Numera finns Office2 (enbart iPhone) och kostar 45,-, Office2 Plus (enbart iPhone), gratis och Office2 HD (enbart iPad), 55,-.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-13 18:20

Det enda alternativet som jag direkt kommer på är väl iA Writer.

En arbetskamrat med ipad använder OnLive Desktop - Simple PC App Access from Anywhere som funkar alldeles häpnadsväckande väl.

Ursprungligen av GustafMA:

En arbetskamrat med ipad använder OnLive Desktop - Simple PC App Access from Anywhere som funkar alldeles häpnadsväckande väl.

Då måste man ha amerikanskt konto, för den appen finns inte ännu i svenska App Store.

1
Bevaka tråden