Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på USB-mikrofon?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-01-13 08:58

Jag har tänkt o köpa en usb mic. ibland så sysslar med hip hop / rap. Mikens syfte kommer att vara att spela in sessions (korta inspelningar till instrumentaler), det kan hända att jag även spelar in någon vers och skickar till artister för att användas på låtar. Så jag behöver en usb mic som är helt ok / bra.

Jag har kollat in blue microphones;
Blue Microphones Yeti USB-mikrofon
http://store.apple.com/se/product/TY115ZM/A?f...

sen finns det några samson och t-bone osv

Har ni några tips? dela gärna av er från era erfarenheter. Utan att låta som en jackass skippa gärna kommentarer om att skaffa mixerbord med redig mic, vill du ha bäst ljud så.. jag har haft all sån utrustning men detta är något simpelt till hemmet jag vill ha.

Jag brukar ju tjata om bakgrundsinformation och sånt, och det tänker jag göra här också...

För ju mer information man lämnar, desto större är chansen att man får tips och råd som passar för just din situation.

Berätta gärna vilket operativsystem du kör, och vilken programvara du använder för inspelningarna.

Det kan också vara bra om du berättar vilket prisläge du hade tänkt dig.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-01-13 11:19

Japp :), kör på Lion, använder Logic 9, upp till 1800kr

jag är ingen superuser asså jag har lagt ner musiken men ibland så får man någon request o spela in verser så då vill jag ändå att det ska vara så pass bra att jag kan spela in hemma o skicka för mixning.

jag tar gärna ett tips på en mik som är OK och en som är bättre..

1
Bevaka tråden