Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera Entourage v.X med iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-01-12 20:17

Har hittat en hel del trådar som snuddar vid mitt problem men de har inte hjälpt.

Har Entourage 10.1.1 och vill synka kontakter och kalender med en iPhone.

Har sett att de går i Entourage 2004 och 2008 men sitter själv med X.

What to do???

Vilken version av OS X kör du?

Tråden flyttad till rätt forumdel. Jag har också förtydligat trådens rubrik lite.

/Mod

Entourage är väl gamla Outlook till Mac? Varför ställer du inte in exchange-kontot direkt i din iPhone och väljer att synka kontakter och kalender?

Eller är jag ute och cyklar?

EDIT: Vart fick jag exchange ifrån? Anyway, vilken mail har du ställt in i Entourage? Är det endast ett konto eller är det flera?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Entourage är väl gamla Outlook till Mac? Varför ställer du inte in exchange-kontot direkt i din iPhone och väljer att synka kontakter och kalender?

Eller är jag ute och cyklar?

Håller med, eller vilken mailleverantör man nu har om det finns stöd.
Använder man iCloud / Google eller liknande så är det helt klart enklare och smidigare att synka direkt mot dessa.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-01-12 20:44

Kör OS 10.6.8

Har installerat Outlook 2011 också men saknar en användbar detalj i det jämfört med Entourage. När jag startar Entourage så kan jag välja vilket användarkonto jag vill gå in på (vi är två som delar på samma OS-konto men har varsitt mailkonto). Den funktionen hittar jag inte i Outlook. Vet ni hur man löser det kör jag hellre Outlook än Entourage.

För övrigt vill jag inte synka mailen utan jag vill på ett smidigt sätt skriva in kontakter och synka över dem till iPhonen. Får ju också en säkerhetskopia på det sättet.

BTW, har inte exchange. Har ett webbhotell som jag kör imap mot.

Ursprungligen av hman66:

Kör OS 10.6.8

Har installerat Outlook 2011 också men saknar en användbar detalj i det jämfört med Entourage. När jag startar Entourage så kan jag välja vilket användarkonto jag vill gå in på (vi är två som delar på samma OS-konto men har varsitt mailkonto). Den funktionen hittar jag inte i Outlook. Vet ni hur man löser det kör jag hellre Outlook än Entourage.

För övrigt vill jag inte synka mailen utan jag vill på ett smidigt sätt skriva in kontakter och synka över dem till iPhonen. Får ju också en säkerhetskopia på det sättet.

BTW, har inte exchange. Har ett webbhotell som jag kör imap mot.

Får ni inte rätt användares mail i Outlook om ni använder olika användare på Macen? Låter helt klart underligt isf.

Har din mail på ditt webbhotel stöd för att synka kontakter så är det inget problem.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Får ni inte rätt användares mail i Outlook om ni använder olika användare på Macen?

Läs inlägget igen. De har inte två användare på Macen. De har samma användarkonto i Macen, men har två olika användare i Entourage i stället. Och den funktionen (med olika användare) fanns i gamla Entourage, men finns inte i nya Outlook 2011.

Och till trådskaparen:
Jag förmodar att det finns någon speciell anledning till varför ni vill köra på samma användare på Macen, men den bästa lösningen här vore nog ändå att ha två olika användare på Macen.

Den enda lösning som jag fått att fungera någorlunda smidigt är att köpa en hosted exchange så att allting synkas automatiskt. Om jag inte har fel för mig kan du inte synka Outlook-kontakter till din iPhone via iTunes, utan bara från Adressboken i Mac OS. Då måste du nog skaffa någon tredjepartsmjukvara som exempelvis Missing Sync, eller så får du importera dina Outlook kontakter i Adressboken och sedan synka manuellt mellan Adressboken och Outlook.
Själv har jag gått över till att köra kalender och kontakter via iCloud och fimpat min hosted exchange.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-01-13 20:03

Ok. Låter som samma svar jag kommit fram till också. Ska undersöka iCloud lite mer. Kör inte det idag för vi har inte haft behovet men har det kanske nu
Alternativet är att köra med två OS-konton men då måste jag lösa delning av favoriter, dokument, iPhoto mm.

1
Bevaka tråden