Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skärm på min MacBook C2D svart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 09:38

Hej,

Har pajat min skärm och behöver byta den.

Har ringt runt lite och de flesta vill ha 5-6000: - för att byta skärm vilket är med än vad den är värd.

Finns det någon här som har gjort det förut?

Har bytt hårddisk vid 2 tillfällen och fläkten vid ena tillfället hur mycket svårare är det att byta skärmen?

Om någon har gjort det förr, och finns i Sthlm's regionen så kan jag tänka mig att betala om någon byter den åt mig så jag slipper.

// Daniel

iFixit tillhandahåller användbara guider för hur man gör arbetet: Installing MacBook Core 2 Duo Display - iFixit

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 10:55

Såg den och använt den siten förr när jag bytte fläkt.

Tänkte även köpa en skärm därifrån.

Ville mest höra om något gjort det förut hur svårt de uppfattade det och om någon gjort det i Sthlm's regionen så kan jag även betala för någon som gör det så slipper jag.

Jag bor inte i Stockholm, men ja, jag har gjort det fler gånger än jag kan räkna. Det är trixigt men fullt genomförbart. Var försiktig med antenner och plastdetaljer så skall det nog gå bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-12 14:17

Okej, verkar som DS Store i Norrköping kan fixa det, och jag är där rätt så ofta så blir nog de som får göra det så slipper jag.

1
Bevaka tråden