Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Timemachine och Flyttassistenten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nyligen en ny iMac som jag återställde direkt från min förra via Timemachine. Grymt smidigt. Problemet är att jag hade haft min förra iMac länge och systemet hade blivit ganska segt. Det vill säga min sprillans nya iMac är lika seg.

Det jag vill göra är att återställa systemet och använda Flyttassistenten men vet inte riktigt vad jag kan få över då? Jag har exempelvis FTP-program med sparade inlogg, program med inställningar och plugins som jag måste får med mig. Är det alls möjligt? Eller är det bara data likt MP3, film och liknande dokument som går flytta över då?

Ytterst tacksam för hjälp

De gånger jag kört flyttassistenten har allt följt med, historik, lösenord etc. Antar dock att det har med att göra hur just det aktuella programmet sparar historik etc.

OK det låter ju lovande!

Så det borde innebära att jag backar upp till TM, återställer systemet och sen drar igång Flyttassistenten och väljer helt sonika vilka program och vilken data man vill föra över?

Typ, ja. Är inte expert men kan konstatera att det fungerat klockrent för mig med FA.

Är det någon som kan bekräfta innan jag trycker på knappen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-01-11 18:48

Varför tveka? Du har ju backup som du kan gå tillbaka till!

Så sant så! Jag kör...

1
Bevaka tråden