Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport extreeme på PB 15"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-25 22:13

Jag köpte ett airport extreeme kort till min pb 15" men det passar inte. Det är för litet och har fel kontakt?????. Är det så att AP-korten är olika till olika datorer eller går det inte att ha AP extreeme i pb 15" eller är det så återförsäljaren har sålt fel AP-kort till mig.

Känner mig lurad!!!!!:confused:

/erik

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-25 22:20

15" Powerbook har ännu inte fått den nyare Airport Extreme-varianten utan där är det bara det gamla kortet (802.11b = 11 mbps) som gäller. Lämna tillbaka och kräv att få rätt kort av leverantören.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-25 22:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
15" Powerbook har ännu inte fått den nyare Airport Extreme-varianten utan där är det bara det gamla kortet (802.11b = 11 mbps) som gäller. Lämna tillbaka och kräv att få rätt kort av leverantören.

ha ha ha......vilka nollor som jag köpte det av som inte kunde informera om detta. Även jag måste va puckad som inte visste det, själv tycker jag att jag jämt är uppdaterad idetta fall var det bakåtdateringen som inte stämde.....ha ha ha.

Jag har dock hört att det finns ett hack som låser up AP kortet från 11 till 54 mbit. Det finns nåt liknande till iMacen som gör att en extern skärm inte speglas utan blir en extra skärm. Nu kanske jag är utanför 99 macs ramar men jag hoppas inte det, eftersom det handlar om lite "tuning".

/erik

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-06-28 23:06

Jag har mycket svårt att se att den hårdvara som krävs för Extreme (se bara på storleken på kortet) ska få rum på samma plats som det gamla Airport-kortet. Det in sin tur gör att jag inte tror att du bara kan patcha några värden och vips så blåser du på i 54Mbps.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-17 11:29

nu blev jag förvirrad.. det är väl ändå så att AP Extreme-kortet är mycket mindre i format än 11-diton?

Som internt kort måste du ha Apples original kort. Som PCMIA kort kan du köpa ett flertal olika bl.a. ett för Extreme.

Jag har mycket svårt att tro att du kan hacka ett AP kort för att få tillgång till Extreme.

Möjligen att byta programvara på kortet då.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 09:08

Sony har nu kommit ut med en 54mbit version av det kort jag har i min tibook sedan ett par månader vilket nära nog dubblade räckvidden för mig. Som bilden visar har det en nära nog minimal antenn så man behöver inte vara orolig att bryta av den som på många andra kort. Tyvärr finns det inte att köpa i sverige.

Edit: kortet heter pcwa-300s och finns på sonystyle.com

1
Bevaka tråden