Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb extern Thunderbolt SSD från Elgato

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-09 15:13

Vad sägs om denna? Det känns som om det så sakteliga börjar röra på sig när det gäller externa diskar med TB!

Snabb extern Thunderbolt SSD från Elgato - Allt om Mac
Elgato Thunderbolt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-10 03:14

Illa att det endast är en Thunderbolt-kontakt på dessa enheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-10 09:28

Håller med...men, man kan inte få allt och poängen med dessa enheter är väl att de bara ska agera som enkla påhängsdiskar men ändå ge kanonprestanda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-10 12:22

Du skriver "enheter" och "påhängsdiskar" i plural, vilket är just poängen. Att ha två Thunderboltkontakter hade gjort produkten betydligt bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-10 15:49

När jag skrev så i detta sammanhanget så menade jag att dessa två diskar är menade att vara små och smidiga att ha med sig, inte ämnade att vara ständigt inkopplade till t ex en stationär dator. Därav inget större behov av två TB-kontakter.

  • Medlem
  • 2012-03-07 15:42

Nu finns Elgato-ssd:n att köpa på deras hemsida.

Synd att dom bara har en kontakt - annars skulle jag satsa på två stycken ihopsatta (med kardborr eller ett gummiband) och RAIDade (RAID1) för fältet - med en ny MBP med TB då såklart. Jag fattar inte varför dom sätter i bara EN kontakt.
Jag kör sedan länge två oranga LaCie Rugged ihopsatta och FW800 till min MBP (utan TB) för fältet, resan, etc. Löser dom inte detta så ser jag ingen brådska att köpa en MBP med TB.
Daisy cahin, säger jag. Daisy chain.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 16:23

Dessutom €400 för 120GB med då bara en TB-port. Glöm det, sicket skitpris. Kvaliteten ser dessutom ut som något från Jysk. Hade den kostat €200 eller €250 så hade jag kunnat köpa det men inte €400.

Sedan €650 för 240GB. Sicket skämt.

1
Bevaka tråden