Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast med blinkande markör efter installation av Win7/Boot Camp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-01-09 13:43

Jag installerade Win7 i en 36GB Boot Camp på min sprillans MBP 13.3'. Allt installeras och när den ska starta om hamnar jag i en oändlig cykel av blinkande markör i övre vänstra hörnet -> grå skärm -> mörk skärm. Lyckas inte starta om den på något sätt och jag förstår inte vad det beror på. Har läst mycket om detta problem både här och i andra forum men aldrig kommit fram till ett tillfredsställande svar som kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-09 13:53

Är det 32bitars version av Windows 7 som du har installerat? 64bitars Win7 Home Premium, Professional samt Ultimate bör fungera: Boot Camp: Mac-datorer med 64-bitarsversioner av Microsoft Windows Vista och Windows 7

  • Medlem
  • 2012-01-09 13:57
Ursprungligen av Drakfot:

Är det 32bitars version av Windows 7 som du har installerat? 64bitars Win7 Home Premium, Professional samt Ultimate bör fungera: Boot Camp: Mac-datorer med 64-bitarsversioner av Microsoft Windows Vista och Windows 7

Nej, det är x64 som jag installerade, enligt manualen.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-09 14:22
Ursprungligen av Azwaw:

Nej, det är x64 som jag installerade, enligt manualen.

Då skall det inte vara några problem (har för mig att det har med EFI-BIOS att göra osv). Du kan alltid prova att hålla ner Option/ALT-knappen när du startar datorn så skall du få en lista med bootbara partitioner (gissningsvis 3st; 1 OSX, 1Win samt 1 Recovery HD).

  • Medlem
  • 2012-01-09 14:30
Ursprungligen av Drakfot:

Då skall det inte vara några problem (har för mig att det har med EFI-BIOS att göra osv). Du kan alltid prova att hålla ner Option/ALT-knappen när du startar datorn så skall du få en lista med bootbara partitioner (gissningsvis 3st; 1 OSX, 1Win samt 1 Recovery HD).

Jag har definitivt gjort det med alt-knappen och även installerat rEFIt. Dock, så fort jag kickar igång Win 7 så kommer denna cirkelprocedur igång: blinken, svarten och grå skärmen. Otroligt irriterande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-09 16:05

Formaterade du BootCamp-partitionen som NTFS under installationen?

  • Medlem
  • 2012-01-09 16:26
Ursprungligen av kenjon:

Formaterade du BootCamp-partitionen som NTFS under installationen?

Nej, det såg jag inte som alternativ. Jag fomaterade den som FAT och valde istället via Win7-installationsskivan att formatera partitionen som just NTFS.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-09 22:36

Det är nog rätt, jag tror det står att man under Windowsinstallationens första fas ska konvertera partitionen till NTFS.

  • Medlem
  • 2012-01-10 01:13

Det förefaller ha varit min bränningsmetod som var lite väl slarvig och oövertänkt. Troligen saknades grejer på den förra skivan och därför misslyckades jag. Nu fungerar det dock!

1
Bevaka tråden