Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels - ansluta USB bara till Macen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltd när jag ansluter något via usb, får jag frågan om jag vill ansluta till mac eller pc. Väljer mac, men ändå poppar pc-fönstret upp - inget stort problem men i längden väldigt irriterande..... varför byter den till pc-fönstret när jag angett mac - hur får ja bort det otyget?

Som vanligt säger jag: Lite basinformation är aldrig fel.

I det här fallet skulle jag kunna tänka mig att det är bra att informera om: OSX-version, Parallels-version och Windows-version.

Nja, usb-enheten kommer inte upp i windows, det är bar det att det fönstret läggs främst/överst. Enheten finns bara i Mac sedan. Nu har jag bytt till att alla usb-enheter ska öppnas i mac eftersom de oftast inte går att använda direkt i windows i alla fall, och då slapp jag frågan och bläddrandet mellan fönster.

Tack för hjälpen!!!

Tänk vad jag är hopplös, lägger jag inte frågan i fel forum så lyckas jag glömma något.....:confused:

Mac os X 10.7.2, Parallels 6 6.0.12106 och Windows XP version 2002 (var den enda information jag lyckades hitta - vaför ska windows va så krångligt)

Ursprungligen av Greta723:

Tänk vad jag är hopplös, lägger jag inte frågan i fel forum så lyckas jag glömma något.....:confused:

Mac os X 10.7.2, Parallels 6 6.0.12106 och Windows XP version 2002 (var den enda information jag lyckades hitta - vaför ska windows va så krångligt)

Krångligt? Windows XP är Windows XP, enklare kan det väl inte bli.

Använder du USB öht i Parallels? Annars kan du ju avaktivera det eller så kan man sätta det till default att det alltid är Mac OS X som ska användas istället för att fråga.

Ursprungligen av Greta723:

...Windows XP version 2002 (var den enda information jag lyckades hitta...

- Om du högerklickar på Dator i Start-menyn, och väljer Egenskaper...
- Eller väljer System i Kontrollpanelen...
...så borde du kunna se vilken Service Pack du har.

Jag tror inte det spelar någon större roll för just det här problemet, men kan ju vara bra att veta tills nästa gång du behöver få fram versionsinformation.

Ursprungligen av Greta723:

...Väljer mac, men ändå poppar pc-fönstret upp...

Om du väljer Mac, och det ändå kommer upp i Windows, så känns det väl som en liten bugg i Parallels.

Parallels har väl förmodligen något forum, eller åtminstone någon FAQ-sida - har du kollat där?

Och jag blir lite nyfiken på vad som händer sen. Blir USB-enheten tillgänglig i både Macen och Windows, eller försvinner den från Macen efter att rutan kommit upp i Windows?

1
Bevaka tråden