Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur streama iso/img till Xbox 360 från Mac

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon mjukvara eller något som kan hjälpa mig streama mina filmer till Xbox 360 från Macar/diskar som ligger på ett nätverk. Tacksam för tips

Yapp, den klarar tyvärr inte iso eller img

Tack för ditt svar, tanken är att slippa ännu en pryl vid tvn. Tänkte att det kanske fanns nån möjlighet att spela upp via Xboxen från ett nätverk.

Har du läst vad det är? Om du ska streama från en Mac på nätverket så måste väl den vara igång, hur hade du annars tänkt att det ska fungera?

Nja, man kan ju ha en NAS enhet. Men problemet är ju att Xboxen inte spelar upp så många format. Bästa hade varit om man kunde lista allt som är upp på nätverket och sedan kunna spela upp ISO.

Visst måste datorn vara igån det fattar jag också men den står på en helt annan våning men är inkopplad på mitt trådbaserade nätverk, precis samma som mina två Xbox 360, Roxcore mediaspelare, och några andra macar.

Ok, ja, Xboxen klarar det inte själv så t.ex. PS3 Media Server på en dator är ett krav.

Är nog lite korkad är PS3 Media Server bara en mjukvara eller måste man ha den där boxen som visas på bilden när man klickar på länken?
Var kan boxen stå i så fall, kan den t ex stå vid min MacPro på övervåningen där alla filmerna ligger och kan jag då nå alla filmerna från mina två Xbox 360 via nätverket?

Ursprungligen av schröder:

Är nog lite korkad är PS3 Media Server bara en mjukvara eller måste man ha den där boxen som visas på bilden när man klickar på länken?
Var kan boxen stå i så fall, kan den t ex stå vid min MacPro på övervåningen där alla filmerna ligger och kan jag då nå alla filmerna från mina två Xbox 360 via nätverket?

Det är bara en mjukvara...

Hmm men de skriver om PS3 inte om hur man sätter upp det med en Xbox 360.
Tacksam för all hjälp

PS3 Media Centrer hittar inte min Xbox

Ursprungligen av schröder:

PS3 Media Centrer hittar inte min Xbox

Om du läser vad som står i inlägg #13, så är det Xboxen som ska hitta programvaran/mediaservern, inte tvärtom.

Jag har ingen aning om ifall det stämmer, men det står så. Och jag tycker nog att det är bättre att börja med att följa de tips man får, och se om det funkar, innan man börjar testa att göra precis tvärtom.

Du installerar mjukvaran, startar din Xbox 360, Xbox hittar PS3 media server, ser på en film eller 2.

Ok om jag förstår det rätt så är det skrivet för PS3 tidigare men nu ksn msn även använda mjuvaran PS3 Media Server med Xbox 360 rätt.

Hjälpen du mig med configurationen så belönar jag dig, jag är ingen höjdare på nätverk.

Vill Installera MediaServern på min MacPro och seda kunna se mina iso-filmer på valfri xbox 360 i huset.

Ursprungligen av schröder:

Ok om jag förstår det rätt så är det skrivet för PS3 tidigare men nu ksn msn även använda mjuvaran PS3 Media Server med Xbox 360 rätt.

Hjälpen du mig med configurationen så belönar jag dig, jag är ingen höjdare på nätverk.

Vill Installera MediaServern på min MacPro och seda kunna se mina iso-filmer på valfri xbox 360 i huset.

Alltså nu var det ett tag sen jag använde den mjukvaran, men så vitt jag minns behövde man inte konfigurera något. Bara kör på och ställ en fråga om något inte fungerar.

Hjälper du mig få rätt på det så belönar jag dig.
har installerat mjukvaran på min macpro än så länge

Det finns så vitt jag vet inget jag kan hjälpa dig med, du har ju installerat programmet...! Har du tittat på keptangs länk?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-08 23:31

Jag provade att installera programmet själv för en stund sedan. Från början hittades inte min Xbox. Jag öppnade port 5001 i routern och skrev även in 5001 manuellt i inställningarna för programmet. Efter det fungerade det och Mac <-> Xbox hittade varandra.

Så länge du inte har brandvägg på din dator eller hemmabygge till router behöver du inte öppna några portar.

Först installerar du PS3 media server.

När du sedan startat programmet kommer du efter 1-2 sekunder få ett stort kryss eftersom den inte hittar något.

Du startar upp din Xbox360 och letar dig fram till video kategorin. Där väljer du sedan "My video apps".

Därefter väljer du i undermenyn "video player".

Nu får du välja källa. Bara vänta en stund så dyker PS3 media server upp.

Som avslutning skall PS3 media server också visa att en xbox är funnen.

Ett litet alternativ om man nu vill hoppa lite snabbare till video- eller musik-spelaren är att trycka på xbox knappen och hoppa ett steg höger till "media". Därefter välja video- eller music-player.

1
Bevaka tråden