Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal: notis på prenumererade händelser?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har några kalendrar jag prenumererar på, där jag skulle vilja ha en påminnelse på deras händelser. I nuläget kan man inte göra det manuellt ens för enstaka händelser, än mindre samtliga. Finns det någon lösning?

(10.7.2 och det senaste av allt)

Skulle vara bra om du förtydligar vilken typ av kalender det gäller.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-01-07 12:29

Kör du iCloud så prova med att gå in i kalendrar, ctrl-klick på kalendern du vill ändra i. Då får du upp ett antal alternativ.
Som default är det iklickat att du INTE får påminnelser.
//a

Ursprungligen av andersn:

Kör du iCloud så prova med att gå in i kalendrar, ctrl-klick på kalendern du vill ändra i. Då får du upp ett antal alternativ.
Som default är det iklickat att du INTE får påminnelser.
//a

Menar du i iCloud? Det är ju ett webinterface, så högerklick där gör ju inget. Dessutom dyker inte prenumererade kalendrar upp där av någon anledning. Men jag antog att du menade direkt i iCal. Där får jag upp det här, men jag gissar att det bara låter bli att blockera ev. notiser som redan finns i feeden, snarare än lägger till. Hittade dock att man kunde lägga till notiser till allt som planeras i iCal, så det får kanske bli det då..

Hmm, trodde jag kollat där..tack!

Näpp, inte heller det funkade. Lägger bara dit automatiskt på händelser man skapar själv.

För mig (och många andra om man kollar nätet) är det tvärtom omöjligt att INTE få notiser från prenumererade kalendrar :-D.

Har märkt samma sak, vilket gör sökandet än svårare när man vill det motsatta..

1
Bevaka tråden