Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Invisible shield, trög yta - går det att fixa?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2012-01-06 23:39

Hej! Installerade invisible shield på min sambos telefon.

Dock har ytan blivit trög, antagligen p.g.a. vätskan man använde.

Kan man tvätta bort detta och i så fall hur?

Jag har flyttat tråden till rätt forumdel, och har också förtydligat trådens rubrik.

/Mod

Kan du inte gnugga bort den med en lätt fuktad trasa av något slag?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2012-01-07 13:23
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan du inte gnugga bort den med en lätt fuktad trasa av något slag?

Kan väl vara värt att testa.

Själv har jag annat skydd som fungerar utmärkt tycker jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-01-07 09:51

Min erfarenhet av skydd är att ytan ALDRIG är lika len/otrög med skydd som utan.
Känslan försvinner och förtar upplevelsen med touch skärm.

Ursprungligen av lappen71:

Min erfarenhet av skydd är att ytan ALDRIG är lika len/otrög med skydd som utan.
Känslan försvinner och förtar upplevelsen med touch skärm.

Håller med, testade invisibleSHIELD "back in the days", horribelt. Numer kör jag alltid commando.

Frugan är en person som vill ha skydd på alla sina enheter (till och med på sin iPad), köpte skyddet nedan för 11kr, helt otroligt faktiskt, men känns inte att det sitter på, känns precis som man inte hade något skydd på.

Wholesale iPhone 2G / iPhone 3G / iPhone 4 Accessories and Repair Parts - Discount Wholesale iPhone 2G / iPhone 3G / iPhone 4 Accessories and Repair Parts from China

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-07 11:51

Teknikmagasinet har skydd med mycket känsla. Klart bättre än IS.
Billiga är dom också. 2 för ca 99kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-07 11:52

Ursäkta delvis off topic.
Jag har aldrig förstått vitsen med dessa plastfilmer. Ytan på våra iDevices är ju fruktansvärt reptålig. Jag har verkligen inte varit rädd om mina telefoner, men aldrig någonsin har jag lyckats repa dem (förutom iPhone 3G/3GS plastbaksida).
Jag är även tveksam till att dessa "skyddsfilmer" skulle rädda telefonen om jag tappar den i backen, jag tror glaset spricker oavsett, om den landar illa! Och jag har tappat mina iDevices flertalet ggr. utan glaset gått.

Det enda dessa skyddsfilmer åstadkommer är en ful yta som är långt ifrån så perfekt som det coat'ade originalglaset gällande friktion och jämnhet. Dessutom brukar de som sitter med lim se helt förfärliga ut i kanten runt glaset och hemknappen. Jag stör mig verkligen på hur billigt det ser ut.
Och sedan är det väldigt få som lyckas sätta dit skräpet ordentligt utan damm/luftbubblor mellan filmen och glaset.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-07 11:58

Håller helt med PutteSWE. Och ångrar man sej efteråt och vill ta bort skyddet kommer nästa problem: den oleofobiska beläggningen kan skadas/följa med, och då har man en ännu sämre yta.
Och vad värre är, Telias (i alla fall vissa) butiker försöker sälja på nya iPhonekunder dessa skärmskydd. De medverkar alltså till en sämre kundupplevelse för att få kränga en plastfilm för 90 kr Bläh Telia!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-07 23:47

Har prövat invisibleshield tidigare men tycker den ytan är för "gummiaktig" alltså trög som du beskriver det. Så tror att den ska vara så.

Kör själv copter och den är fantastisk.. Inte ett dammkorn eller en bubbla under heller.. känslan är skön på glidet också.

Min första importerade iPhone sprack så det stod härliga till, men enda repan innan det var på baksidan. Likadant med varenda iPhone jag ägt, så jag hör till dom som inte ser nyttan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 17:43

Lösning 1: Skippa skydd. Alla mina iPhones jag haft har aldrig fått en repa, det är mer resistent än man tror.
Lösning 2: Skaffa Copter om du prompt ska ha ett, betydligt bättre känsla än Invisible Shield. Och ett insidertips på det; köper du det hos Phone House så tillämpar dom livstidsgaranti genom att du alltid får det utbytt om det lossnar.

Ursprungligen av CEk:

Lösning 2: Skaffa Copter om du prompt ska ha ett, betydligt bättre känsla än Invisible Shield. Och ett insidertips på det; köper du det hos Phone House så tillämpar dom livstidsgaranti genom att du alltid får det utbytt om det lossnar.

Copters garanti gäller från vilken ÅF du än köpt den. Det går alltid reklamera här: Copter Displayfilm + + +

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 19:26

Fast deras livstidsgaranti gäller väl bara mot repor, inte om den släpper till följd av slitage etc?

Ursprungligen av iphonebutiken:

Copters garanti gäller från vilken ÅF du än köpt den. Det går alltid reklamera här: Copter Displayfilm + + +

Ursprungligen av CEk:

Fast deras livstidsgaranti gäller väl bara mot repor, inte om den släpper till följd av slitage etc?

"Skulle filmens material försämras till den grad att den inte längre kan skydda er produkt, kommer Copter att efter eget gottfinnande byta ut den felaktiga Copter™Displayfilmen. "

Om den lossnar så har har den ju försämrats till den grad att den inte längre kan skydda produkten..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-01-09 23:23

Då så! Go for Copter! (eller kör utan som ändå är #1)

Ursprungligen av iphonebutiken:

"Skulle filmens material försämras till den grad att den inte längre kan skydda er produkt, kommer Copter att efter eget gottfinnande byta ut den felaktiga Copter™Displayfilmen. "

Om den lossnar så har har den ju försämrats till den grad att den inte längre kan skydda produkten..

1
Bevaka tråden