Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får vi nånsin en Macbook med 3G?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-05 10:53

Ja som rubriken lyder:

Får vi nånsin en Macbook (air/pro) med 3g?

Finns ju uppenbarligen en utmärkt lösning till ipad. Tröttsamt med 3g-modem externt.

Tråden flyttad. Eftersom det handlar om spekulationer, teorier och gissningar kring något som kanske kommer att inträffa, så passar nog "Aktuella rykten" bäst för en sådan diskussion.

/Mod

  • Medlem
  • 2012-01-06 00:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tråden flyttad. Eftersom det handlar om spekulationer, teorier och gissningar kring något som kanske kommer att inträffa, så passar nog "Aktuella rykten" bäst för en sådan diskussion.

/Mod

Det här är väl inget rykte? Eftersom tråden ligger där den ligger utgick jag från att det faktiskt var ett rykte, annars hade jag inte läst den.

Ursprungligen av Baron:

Det här är väl inget rykte? Eftersom tråden ligger där den ligger utgick jag från att det faktiskt var ett rykte, annars hade jag inte läst den.

Nej, men det är spekulationer och gissningar. Då tycker jag att ryktes-forumet ligger närmast till hands.

/Mod

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-05 11:00

Om vi får något så blir det väl 4g, det är ju på stark frammarsch även i USA. Men frågan är väl om Apple inte tycker det är bra att vi använder vår andra Apple-produkt till att dela ut internet. Det känns som att det är lite så resonerar många gånger. Kommer det någonstans lär det nog bli pro:n då air:en ju knappt har några portar som det är.

Jag tror svaret är nej... får se om jag får äta upp min hatt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-05 12:07

Jag tror heller inte på det. Annars måste man skaffa sej ytterligare ett SIMkort/abonnemang. Det räcker med iPhone och tvillingkort i iPad... Internetdelning funkar kalas för mej i alla fall.

Jag hoppas på att Apple inte "faller för grupptrycket" i den här frågan.

Nej det känns lite onödigt, eller rentav passé.

Jag håller med de andra. Jag längtade länge efter en MacBook med inbyggt 3G, men med smidig internetdelning via Wi-fi i iPhone så är det för min del inte längre intressant.

Med tanke på hur mobila marknaden ändrar sig så är det bättre utan.
Du byter telefon oftare än PC.

Jag har inbyggt 3G/GPS-kort (tillval) i min Lenovo W510 och tycker att det är suveränt. En USB-dongel krånglar ofta och ibland så böjer man den av misstag och USBporten kan skadas.

Dongel är 2000-tal, år 2012 använder man WiFi-hotspot. Därmed behövs inget inbyggt 3G + extra sim-kort i burken.

edit: Kan säga att jag har 3G-kort i min arbetsdator också men har inte brytt mig om att skaffa extra sim-kort eftersom jag kör WiFi hotspot

Lycka till med att hitta en WiFi hotspot ute i min stuga...:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Lycka till med att hitta en WiFi hotspot ute i min stuga...:)

Menade såklart Personal Hotspot via WiFi på iPhone (eller annan valfri telefon som har stöd för det).

Fast då gäller det att du också har rätt typ av abbonemang.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast då gäller det att du också har rätt typ av abbonemang.

Ett abbonemang med data, det bör man ha om man har en smartphone.

Fast nu blir det lite OT.

I Amerikat får man väl oftast betala typ 30-40 USD i månaden extra om man vill använda sin telefonhotspot, så jag antar att trycket ligger på där fortfarande.

1
Bevaka tråden