Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV krånglar på mina Macar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

Min EyeTV hybrid har börjat krångla
När jag stoppar in den i USB porten säger den
"The EyeTV Hybrid device will not operate because it is connected to a USB 1.1 port"

Hur är det möjligt?
Samma sak händer både på min MacBook & min iMac.

Någon som vet?

Tack & God jul!

Det felet har jag med

Inträffar ofta vid uppstart av macen, någon gång även efter vila.
Brukar räcka att dra ur och sätta in den igen.
Jag misstänker SnowLeoparden och startordningen av usb-grejer
Brukar inte startar om mer än kanske var 14:e dag så har inte orkat pröva med PRAM-reset

Status Message: Connected to USB 1.1 Port

Se upp med vila-problem med eye-TV.

Den är känd för att lägga sig i bakgrunden och komma i konflikt med vila-funktionen.
Datorn vaknar lite hipp som happ mitt i natten för att syssla med sitt eget...

Precis.
Innan var det ofta bara krångel när jag starta upp den efter en natts avstängning.
Om jag bara starta om den så brukar allt gå bra.
Men nu spelar det ingen roll om jag drar ur den och testar igen.
Alltid samma meddelande
Jag har kört PRAM-reset och testat med bara min EyeTV och ingen annat anslutet men inget hjälper.

Dax att köpa ny?

Status Message: Connected to USB 1.1 Port

Hur gick det?

Jag har samma problem. Trodde att det berodde tidigare på gammal programvara kanske när detta hände då och då på gamla G5:an eller något annat som hade att göra med den gamle.

När jag uppgraderade till iMac i5 nyligen så uppgraderade jag till eyetv 3.3 när detta hände med en gång när jag försökte på den nye. Sen gick det fint i nästan 2 veckor. Vad bra tänkte jag, då var det problemet fixat. Men så efter en omstart så var 'open live tv window' greyed out och när jag försökte connecta på olika sätt så kommer först det meddelandet om 1.1 usb upp sedan om att det inte finns någon usb alls connectad.

Börkjar ju tro att hybriden är kass, och jag skulle köpt en ny direkt (och då fått med den nya 3.0 programbvaran) istället för att uppgraderat.

Så hur löste det sig för dig, eller någon annan med samma problem, som vet?

Hybriden är skit - slängde min. Känner tre som har andra modeller och dom har inga problem.

Ursprungligen av Zimmerman:

Hybriden är skit - slängde min. Känner tre som har andra modeller och dom har inga problem.

Utveckla gärna det, för med bara den kommentaren är det inte till mycket hjälp.

Tja!

Nu fungerar min igen
Men vem vet hur länge...

Tydligen är det någon krets eller något liknande som inte funkar som den ska när den bli kall.
Jag provade allt ovanstående + allt som står på elgatos site. Men det hjälpte inte...

Sen testade jag att hålla den inne i handen och andades varmt på den och sen testade jag och den funka. Låter sjukt jag vet. Men vad gör man inte...

Nu funkar den så länge jag har Macen på eller bara startar om den. Men inte om jag har den avstängd.

Mailar nu med Elgato och hoppas på bättre svar eller kanske ett rabatterat pris på en ny.

Vilka modeller har ni ni testat Zimmerman? Jag är också nyfiken.

HejHopp!

Jag fick rådet ifrån Elgato att också värma den med hårtork eller lägga den en kort stund i ugnen. En del användare hade haft framgång med det. Dessvärre ska det också vara en indikation att det har blivit något fel på den när det är så. Men den kan fortsätta fungera också.
Så efter värmt min med hårtork så funkade den igen, behövde värma upp den en gång till några dagar senare. Har lagt den på en hd som bekant brukar bli lite varma för att hålla den varm. Jag hade faktiskt flyttat den ifrån bredvid en hd till ett klart kyligare fönster när problemen startade. Får väl se om och hur länge den funkar.

Har frågat om jag får rabatt på ny hybrid om den lägger av helt, eftersom jag uppgraderade till 3.3 precis innan, får se vad svaret blir.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-21 09:56

Har en Elgato Eyetv DTT-DVB-T plugginstick USB funkar klockrent.

Aldrig haft problem med den.

Kanonbild. Kör version 3.3 på mjukvaran.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-01-06 09:21

Min Hybrid (2008-versionen) ballade ur, gradvis.
Först påstod den att den var inkopplad i USB1.1-port (måste köras över minst USB2.0), efter en längre tid i byrålådan slutade den helt att fungera, hårdvaran dök inte upp alls som USB-enhet (kollade SystemProfiler - Hardware - USB).

Lösning: bakning i ugn!
https://discussions.apple.com/thread/2635067?threadID=2635067

Fungerade klockrent.
Jag tog bort plastkåpan, packade in den i dubbelt foliepaket, in i ugnen på 200 C i ca 10 minuter, kallna ca 1 timme.
Yes!
(Återstår att se hur länge den funkar nu.)

1
Bevaka tråden