Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS5 kraschar med spalter på mallsidan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Har precis konverterat våra tidningsmallar till cs5 och upptäcker en ganska jobbig sak som jag inte vet hur jag ska lösa och hoppas på er hjälp. När man lägger spalter på mallsidorna så kraschar programmet. Alltså jag lägger våra antal spalter, sen när jag ska infoga ett visst antal sidor så kraschar det. När jag tar bort spalterna och infogar sidor funkar det perfekt. En rejäl bugg med andra ord. Någon som har en lösning?
Kan tillägga att det fungerar inte med att dra ner dem på sidorna heller.

/Jenni

Tillägg: Kom på hur jag kan komma runt det. Ta bort spalterna på mallsidan. Lägga till det antal sidor jag vill ha, lägga in spalterna på mallsidan efteråt igen. Helt fel väg, men det funkar. Får väl skicka en kraschrapport också ...

  • Medlem
  • 2010-11-01 22:05

Hur har du gjort konverteringen? Jag anar att dokumentet kan ha pajjat där.

Jag hoppas att detta är svaret på mina kraschar. Jag har haft kraschar i indesign cs 5 hela dagen. Raderat plist, plockat bort typsnitt etc. Det funkar än så länge.

  • Medlem
  • 2011-12-11 18:04

Vilket skulle svaret vara, menar du?

Att ta bort spalterna på mallsidan. Känns ju helt kasst, men det har funkat hittills. Jag har inte pratat med Adobe än, men det måste ju vara en bugg.

  • Medlem
  • 2012-01-05 10:12

Ladda upp ett dokument nånstans så kanske vi kan testa?

Det hade varit grymt. Men jag kan inte lägga upp projektet jag jobbar på och har inte riktigt tid att skapa en avidentifierad kopia av dig annars heller. Men jag återkommer om saken då jag har mer tid. Andra får gärna fylla i sina erfarenheter, hörde igår från en kille som jobbar på tidning som inte haft några problem med indesign 5.

  • Medlem
  • 2012-01-06 09:07

Har du testat utan tredjepartspluggar?

  • Medlem
  • 2012-01-06 09:06

Mallen kan väl inte vara så känslig?

1
Bevaka tråden