Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lätt är det att komma igång med en NAS?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-02 12:40

Dags att få ordning på lagringen hemma.
Tänkte köpa en sådan här D-Link DNS-320 D-Link DNS-320 Nätverkslagring med många funktioner!

Idag har jag min Time Capsule 1TB som är kopplad som trådlös router med ett ADSL-modem som nätanslutning.
På USB-utgången sitter en USB-switch med 3 mindre hårddiskar och en skrivare anslutet.
Nu tänkte jag stoppa i ett par rejäla diskar i en NAS och frågan är hur man får det att fungera.
Är det så plättlätt att man bara strömförsörjer, ansluter nätverkskabel mellan NAS och TC och så fungerar allt, eller behöver man fixa en massa.

Att jag frågar om just denna NAS är att Elgiganten säljer den till bra pris med en disk i och så flyttar jag en av de jag har senare.
Har någon erfarenhet av just denna till Mac? Tänkte leta upp ev manual o läsa, men tips är välkomna.

God fortsättning!

Just så enkelt som du beskräver är det, bara att köra på.

Jag har ändrat trådens rubrik. Mest för att den gamla rubriken inte sa speciellt mycket om vad frågan faktisk gäller. Men även för att vårt forumspråk är svenska.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-02 18:24

Helt enkelt är inget.
Varför kan jag inte föra över vissa mappar med bilder? Endast mappen följer med.
Varför visas filstorlek som 268,4 MB oavsett originalfilens storlek?
Och varför dyker det upp två olika symboler under !"Delat" den ena med en 1:a efter?

Många frågor blir det

Ursprungligen av gundj:

Helt enkelt är inget.
Varför kan jag inte föra över vissa mappar med bilder? Endast mappen följer med.
Varför visas filstorlek som 268,4 MB oavsett originalfilens storlek?
Och varför dyker det upp två olika symboler under !"Delat" den ena med en 1:a efter?

Många frågor blir det

Vad säger dr google?

Ursprungligen av gundj:

Helt enkelt är inget.
Varför kan jag inte föra över vissa mappar med bilder? Endast mappen följer med.
Varför visas filstorlek som 268,4 MB oavsett originalfilens storlek?
Och varför dyker det upp två olika symboler under !"Delat" den ena med en 1:a efter?

Många frågor blir det

Vilket filsystem? AFP eller Samba?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-03 17:01
Ursprungligen av FarbrorLeon:

Vilket filsystem? AFP eller Samba?

AFP och SMB är inga filsystem, det är protokoll.

Ursprungligen av zinned:

AFP och SMB är inga filsystem, det är protokoll.

Det var två olika frågor.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-02 19:00

Ingen manual med?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-02 20:30
Ursprungligen av kenjon:

Ingen manual med?

Jodå, men manualen bryr sig inte om filstorlekar etc.

1
Bevaka tråden