Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mest fördelaktigt att ladda: Med eller utan AC-power cord?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Lite små-nojig hur man bäst bör ladda sin MBP, inhandlade en nu i dagarna och har den just nu ipluggad med enbart Magsafe power adaptern utan AC-power-sladden.

Är datorn hemma och inte under användning sitter den "på laddning" utan ac-power sladden. Men eftersom nu en ac-power sladd följde med borde det finnas en mening med den, därför jag undrar.

Vänligen, Bernt

Det spelar ingen roll. Sladden är ju till för att kunna välja mellan en liten smidig laddare eller en med längre kabel ifall man sitter en bit från närmsta uttag.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Det spelar ingen roll. Sladden är ju till för att kunna välja mellan en liten smidig laddare eller en med längre kabel ifall man sitter en bit från närmsta uttag.

Så enkelt var det, försökte söka men hittade inget bra svar.
Tackar för det, då fortsätter jag med "smidig" laddning fortsatt då.
God fortsättning!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-01-01 17:26

Kan tillägga att när man använder AC-sladden så jordas MBP'n om man använder ett jordat uttag. Vissa upplever att de får stötar av datorn om den inte är jordad.

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2012-02-11 22:18
Ursprungligen av onnyt:

Kan tillägga att när man använder AC-sladden så jordas MBP'n om man använder ett jordat uttag. Vissa upplever att de får stötar av datorn om den inte är jordad.

Stämmer det verkligen? Den delen av AC-sladden som man sätter i själva adaptern har ju fortfarande bara två piggar, kan inte se att den skulle vara jordad. Rätta mig gärna om jag har fel!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-02-11 22:24
Ursprungligen av bolen:

Stämmer det verkligen? Den delen av AC-sladden som man sätter i själva adaptern har ju fortfarande bara två piggar, kan inte se att den skulle vara jordad. Rätta mig gärna om jag har fel!

Den har tre anslutningspunkter. Du har fel.

En annan tråd där det diskuterats -> http://www.99.se/macbook/285562-macbook-pa-vag-att-laggas-ned-4.html#post1979709

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2012-02-11 23:00
Ursprungligen av Mija:

Den har tre anslutningspunkter. Du har fel.

En annan tråd där det diskuterats -> http://www.99.se/macbook/285562-macbook-pa-vag-att-laggas-ned-4.html#post1979709

Aha, tack för upplysningen! Jag har inte reflekterat över den där metallploppen i mitten, att den faktiskt är jord.

Jag bifogar bilden från tråden du länkade till för tydlighetens skull.

1
Bevaka tråden