Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gott Nytt År 2012!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-12-31 10:07

Gott Nytt År allesammans och tack för detta härligt goa år vi haft tillsammans här på 99.se!
\o\ \o/ /o/

(Jag gjorde en sökning, men hittade ingen tråd för detta året så att säga, men om det redan finns en passande tråd får mod hemskt gärna flytta denna dit ).

Ja, Gott Nytt År på er allihopa!

Gott nytt år, mina vänner!

Gott nytt år? Inte än, eller är det fel på min Mac's klocka?!...

Gott nytt år, vänner och troll!

Och priset för nyårets snyggaste avatar går till Macwitty

Gott nytt år

--jalle aka BlackSmp

Ursprungligen av BlackSmp:

Och priset för nyårets snyggaste avatar går till Macwitty

Och suraste...

Perser ser sura ut per default...

Saknar fortfarande ibland vår chincillaperser som dog för över 20 år sedan. Han var härlig. Numera är det Birmas för hela slanten (har 3 st)

Ursprungligen av BlackSmp:

Numera är det Birmas för hela slanten (har 3 st)

Mina har alltid följt förebilden Fritz... "Renrasiga" bondkatter.

Ok jag ger mej... Happy New Year 2554

Gott Nytt 2012/2555 till alla på 99!

Om ni har fyrverkerier ikväll, var försiktiga.

Själv kommer jag skicka upp ett par såna här:

[ATTACH="CONFIG"]31538[/ATTACH]

När det gäller raketer
Ni som ska skjuta upp sådana - kontrollera vilka ni har.
MSB Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap har utfärdat varning om en "tårta" som är livsfarlig och därför har återkallats.
https://www.msb.se/sv/Start1/Nyheter-fran-MSB/Nyheter/Varning-Fyrverkerier-aterkallas/

(Sur? Nej bara lite uppsnofsad )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-31 13:09

Gott nytt år på er allesamman!

Gott nytt!

Detta är en utveckling som förhoppningsvis resulterar i att fyrverkerier förbjuds

”Raketer används respektlöst” | Stockholm | SvD

Dagens fyrverkerier är något som hör hemma i 1900-talet.

Jag är inte en miljönisse (som de flesta vet) men när den miljöförstörelse (ljud och utsläpp) drunknar i den skit som idioter ställer till med, de skador och skadegörelse så finns det bara en lösning.

Gott nytt år!!

Jag gör som Keptang, släpper upp ett par papperslycktor, mina är röda

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 13:28

De landar ju någonstans, kan man vara säker på att de har slocknat då?

Ursprungligen av kenjon:

De landar ju någonstans, kan man vara säker på att de har slocknat då?

Lyktorna landar när materialet som brinner tar slut, brinntid är 5-7 minuter.

Gott nytt år alla 99:ers! Tack för ett bra och intressant 2011..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-31 19:46

Gott nytt år på er!
<iframe src="http://player.vimeo.com/video/34360209?title=..." width="400" height="300" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-31 20:31

Gott Nytt År allesammans. ÅR 2012 då smäller det till rejält, den som lever får se.

Firandet har börjat...

Ja, vi kommer inte att skjuta raketer. Jag ska ut med min 4-åring och titta på Eslövs 100-årsjubileumsfyrverkeri. För övrigt inträffar min födelsedag om 46 minuter, så det blir en fet kubansk cigarr och en dry martini på det.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-12-31 23:34

Gott nytt år allihopa och grattis, pmarriot

Har redan gått och lagt mej, ligger här och hör vad som får mej att tänka på alla de människor som lever med dessa ljud var och varranan natt, där det betyder allt annat än en annan siffra när man skriver dagens datum. Grannens hund ylar, mina katter ligger under sängen och min yngsta dotter ligger oroligt och vrider sej i sömnen. Skitkul...

Hoppas alla poliser, sjukvårdare och beredskapsarbetare har det lite roligare inatt...

Happy fucking new year!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-01 00:04
Ursprungligen av LCR:

Har redan gått och lagt mej, ligger här och hör vad som får mej att tänka på alla de människor som lever med dessa ljud var och varranan natt, där det betyder allt annat än en annan siffra när man skriver dagens datum. Grannens hund ylar, mina katter ligger under sängen och min yngsta dotter ligger oroligt och vrider sej i sömnen. Skitkul...

Hoppas alla poliser, sjukvårdare och beredskapsarbetare har det lite roligare inatt...

Happy fucking new year!

Amatörernas afton.

Ursprungligen av LCR:

Har redan gått och lagt mej, ligger här och hör vad som får mej att tänka på alla de människor som lever med dessa ljud var och varranan natt, där det betyder allt annat än en annan siffra när man skriver dagens datum. Grannens hund ylar, mina katter ligger under sängen och min yngsta dotter ligger oroligt och vrider sej i sömnen. Skitkul...

Hoppas alla poliser, sjukvårdare och beredskapsarbetare har det lite roligare inatt...

Happy fucking new year!

Du kanske skulle prova bo i Biskopsgården.

Här gör alla sitt bästa för att återuppleva de krig många flytt ifrån om man skall vara lite cynisk.
Ingen städar upp sin skit, regnet öser ner, fullt med trasigt glas ute. Snö? glöm det.
Hörde med grannen - han hade drogat ner sin hund igår ändå sket den rätt ut av skräck.
Hittade tomma ölburkar och fullt med fimpar i trapphuset. Hissen full av torkat öl.
Såg nån gammal gubbe stå på skansen och inte ens klara hålla tiden ordentligt...
Hörde att folk skjutit raketer efter andra nere vid torget.

Fylla och bråk precis överallt, sirener enbart överröstade av fyrverkerier.
Alla kirurger som fanns att tillgå vart inkallade på Göteborgs sjukhus igår....

Gott nytt år då.

Fattar inte varför folk hänger upp sej på det här med byte av årtal. Alla löften och skit...

Det tar inte många timmar in på det nya året då man inser att allt är sej likt, barnen bråkar lika mycket, vädret är lika pissigt, choklad suget finns kvar o.s.v.

Ursprungligen av LCR:

Fattar inte varför folk hänger upp sej på det här med byte av årtal. Alla löften och skit...

Det tar inte många timmar in på det nya året då man inser att allt är sej likt, barnen bråkar lika mycket, vädret är lika pissigt, choklad suget finns kvar o.s.v.

Det där beror nog helt och hållet på en själv, hur man använder det momentum som uppstår vid ett årsskifte. Jag tycker man kan göra väldigt stora förändringar om man själv vill, alltså!

GOTT NYTT 2012 ALLA!

Ursprungligen av panther:

Det där beror nog helt och hållet på en själv, hur man använder det momentum som uppstår vid ett årsskifte. Jag tycker man kan göra väldigt stora förändringar om man själv vill, alltså!

Visst, men varför skulle man inte inte kunna göra det mitt i mars eller september också istället för att lägga allt på att en lite siffra i ett datum ändras, en virtuell sak som inte har det minsta med den absoluta verkligheten att göra?

Ursprungligen av LCR:

Visst, men varför skulle man inte inte kunna göra det mitt i mars eller september också istället för att lägga allt på att en lite siffra i ett datum ändras, en virtuell sak som inte har det minsta med den absoluta verkligheten att göra?

Mental barriär. Precis som att 99 kr låter mycket billigare än 101 kr trots att skillnaden är marginell. Precis som varje sambo/flickvän/fru jag haft uttalat orden "På måndag börjar det nya livet" med syfte på att sluta äta skräpmat och börja träna, varför inte torsdag, eller lördag etc.

Ursprungligen av LCR:

Visst, men varför skulle man inte inte kunna göra det mitt i mars eller september också istället för att lägga allt på att en lite siffra i ett datum ändras, en virtuell sak som inte har det minsta med den absoluta verkligheten att göra?

Just för att det finns ett momentum när många människor samtidigt vill förändring!

Bevaka tråden