Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbtesta dig själv: blindkarta

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oj, nu blev jag förvånad! Jag är värdelös på geografi men fick trots det 9/10!

Den jag föll på var Thailand...

Du fick 10 rätt av 10 möjliga 100993 personer har gjort testet.

"Klurigt karttest" - bah! För en amerikan möjligtvis.

Hade det däremot frågats om Tadzjikistan, Kazakstan, staterna i USA och kanske centralafrikanska länder hade nog läget varit sämre för både mig och de flesta andra svenskar.

Eller om länderna bara visats fristående utan omkringliggande landsgränser. Och gärna då utan att ha samma inbördes skalförhållande. Då kan man börja kalla det sport!

6 av tio. Alla de gamla öststaterna som delats samt vissa länder i sydostasien o arabländerna är de som krånglar till det. Dumt att jag inte kan se VAD det var jag svarade fel på

  • Medlem
  • 2011-12-30 11:34
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

6 av tio. Alla de gamla öststaterna som delats samt vissa länder i sydostasien o arabländerna är de som krånglar till det. Dumt att jag inte kan se VAD det var jag svarade fel på

Vilka delade östländer var med?
Jag minns bara Ungern, och det har ju legat där det ligger i alla fall sedan 1920...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-12-30 11:00

8/8. Relativt enkla länder, endast Europa och Asien med bland frågorna gör det enklare än om Afrika/Sydamerika/Oceanien var med.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-30 11:54

Hahaha jag reser inte mycket, är kass på geografi, det avspeglade sig rätt så väl i testet kan jag säga.
1/10 rätt.. haha 0% har svarat med 1 rätt.. Tydligen så räknas jag ens inte..

  • Medlem
  • 2011-12-30 12:29

Hur kan bara 63% har röstat rätt på Irak? Har de inte sett på nyheterna sedan 1990?

Hade 10 av 10 för övrigt och instämmer helt med johan tanying ovan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-12-30 14:23

9/10 , tabbade mig på Ungern.

1
Bevaka tråden