Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brygga WiFi med Mac mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-29 02:17

Hej,
Jag har en Mac mini server som jag skulle vilja, att den bryggar ett befintligt nätverk via WiFi:n utan att den skapar ett eget sub nätverk.
Någon som vet hur man kan göra detta?
/N

Finns inställningar för detta i macens systeminställningar. Haken är, om jag inte minns fel, att du inte kan köra säker kryptering på nätverket.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-29 12:44

Jag kan tyvärr inte hitta dessa inställningar. Det är inga problem att dela ethernet med WiFi, men den gör då ett eget sub nätverk. Jag vill att den bara ska brygga nätverket som min brandvägg gör (dhcp:n). Gör den ett eget nätverk så kn jag inte se Airport Expressen som ligger på det andra nätverket, vilket gör att jag inte kan använda AirPlay.
/N

Ursprungligen av Nickob:

Jag har en Mac mini server...

Ursprungligen av Nickob:

Jag kan tyvärr inte hitta dessa inställningar...

Beror kanske på att du kör OS X Server. Jag har ingen egen erfarenhet av OS X Server, men det är väl ganska troligt att vissa inställningar skiljer sig från klientversionen.

Berätta gärna vilken version av OS X Server du kör - så slipper du få tips och råd som kanske inte fungerar på just din version.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-12-29 20:27

Hej,
Självklart. Det är Lion server. Har försökt att hitta någon lösning på nätet, men det verkar inte som om att det går.
Tänkte att kanske någon på detta forumet hade någon bra lösning, kanske via terminalen.
Kan tyvärr inte programmera själv, så jag vet inte om det går.
/N

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-29 22:46
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-01-02 13:45

Tack, det löste problemet!
Tyvärr lite dyr med tanke på att jag tänkte använda macminin istället för att köpa en till airport.
/N

1
Bevaka tråden