Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utökat nätverk+skrivare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har nu stött på trubbel, det är så att jag har en Airport extreme som jag utökar nätverket på med en airport express.
Till expressen vill jag nu koppla en skrivare, så jag kan printa på den trådlöst, men jag får det inte att funka!?:'(
(Extreme - express - skrivare)
Ska det funka eller håller jag på med något som inte alls går? Hjälp.

Vad är det för skrivare du har? Alla fungerar inte med Expressen, sådana som har "intelligensen" i datorn och inte i skrivaren fungerar inte alls i skrivarservrar.

Fungerar skrivaren om du skapar ett separat nätverk i Expressen och kopplar upp dig mot det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-29 11:56

Kan du inte dra en kabel mellan Extreme och Express först, för att se om det funkar? Om inte det går, installera skrivaren direkt i datorn med USB innan, och sedan till USBporten. Testa också om den funkar i USBporten i Extreme.
Versioner? OS X, generation av Extreme, Express, vilken skrivare etc...?

OS X 10.6.8 på en Macbook Pro
Extreme 802.11n (femte generationen)
Express 802.11n
Skrivaren är en Samsung ML-1630

Testade nu att koppla skrivaren till exteme, funkar inte alls.
Det kanske är så att det inte är kompatibel skrivare?

Kan det här kanske funka? https://discussions.apple.com/message/6727904?messageID=6727904#6727904?messageID=6727904

Men jag skulle ju inte bli förvånad om den visar sig vara inkompatibel, Samsung har inte direkt gjort sig kända för bra Mac-drivrutiner.

YES! Nu funkar det
Det där var en bra länk Samuel
Tack för all hjälp allihopa!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-12-29 13:53

ML-1630 finns med i Lion's lista på skrivare, så den borde fungera mot OS X Lion.
(Jag fick lägga till lite Open Source-prylar för att få min ML-1710p att fungera, den saknades i Lion's lista. Nu printar jag trådlöst med en TP-Link TL-WPS510U Wifi-USB adapter inköpt på mellandagsrea för 270kr.)

1
Bevaka tråden