Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Windows 7 på MBA 13" (Late 2010)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Suck.. någon som har fått till att lira windows och osx paralellt (Dual boot) på en MBA 13"? Har gått så långt att jag har fått tag i en extern dvd efter att totalt ha övergivit tankar om OSXFuse, rEFIt, macfuse etc då det bara gav felmeddelanden vid partitionering av disken. Så nu har jag fått tag på en extern dvd läsare som jag kör över USB. Men boot camp klarar ändå inte att formatera partitionen rätt. När jag bootar upp dvdn och ska installera på partitionen så får jag besked om att den inte är i NTFS. Trotts att Boot camp har gjort processen för att göra disken redo för Windows 7.

Any ideas?

Evigt tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • 2011-12-29 00:24

Då får du helt enkelt se till att först formattera partition i NTFS, genom Win7-skivan och sen installera. Så får vi alla göra första gången.

Jo tanken slog mig, precis som man gör på vanlig wintendo maskin, men jag får inte det alternativet när jag går fram i boot camp installern. Får "formatera" i boot camp meyn (efter reboot) men där får man ju inte välja något format), den skapar bara unalocated space, som installern inte heller godtar som måojlig installation.

  • Medlem
  • 2011-12-29 00:43

Detta gör man inte i Bootcamp, utan i den vanliga win7-installationen...

ja naturligtvis, men man kommer ju inte in dit så länge inte disken tar emot installation. Anyways så fungerade det efter att jag bytte till en Ultimate installation (också x64 från Technet)

Tack för hjälp

Kolla manualen, där står allt förklarat.

http://manuals.info.apple.com/en/boot_camp_install-setup.pdf

  • Medlem
  • 2011-12-29 15:37

Technet?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-12-29 18:40
Ursprungligen av Korsriddaren:

Technet?

En prenumerationstjänst från MS, där man får bland annat får tillgång till massor med MS-programvaror, skitbilligt. Haken är att man endast får använda dom för utbildning, test, utvärdering (och demo för butiker). Dom får inte användas i ”produktion" eller säljas vidare.

  • Medlem
  • 2011-12-29 19:29

Aha, vad bra. Då slapp jag fundera kring om det var något på 99 onämnbart eller icke som togs med i resonemanget.

1
Bevaka tråden