Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera Dropbox-konton på samma dator?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är nybliven användare av Dropbox och har upptäckt att det är helt fantastiskt. När mobileme's idisk försvinner nästa år så letade jag efter något substitut. Dropbox verkar vara det som funkar bäst. Man kan synka sina datorer, ipads, iphones mellan mac och pc. Funkar hur bra som helst. Dela filer med varandra, dela mappar och allt bara funkar. Helt otekniskt. Dessutom kan man dela inställningar mellan datorer. Ex 1passwords lösenordsfil.

Man får ett par GB när man registrerar sig och kan sen värva några nya medlemmar och på det sättet får både de nya och en själv lite mer space. Det är dessutom helt gratis.

Är ni nyfikna på att testa dropbox så får ni gärna använda min värvar länk så får ni en kvarts GB extra och jag också. Länken kommer här: http://db.tt/utwY3PfH

http://db.tt/utwY3PfH

Men nu till min fråga. Vet någon om man kan ha flera konton på samma dator?

God jul och gott nytt år
Mikael

1 dropbox-konto / användare på datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-26 15:50

Nja, nog går det att ha fler konto för samma användare. Minns inte vilken installationsanvisning jag använde men här är en
How To Run Multiple Dropbox Accounts Simultaneously [Mac]

Såklart det går, allt går, det är datorer och datorprogram.

Ibland kanske det är värt att lägga några tior/månad för att supportera tjänster som dessa, så att utveckling sker och tjänsterna blir ännu bättre.

Det går att jailbreaka en iPhone också och ladda ner appar "gratis" om man vill.

Jag betalar också
Har ett prokonto för jobb och ett gratiskonto privat. "Hacket" är för att kunna ha båda tillgängliga.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-18 19:18

Och hur får man det på sin iPad MED iOS??

  • Medlem
  • 2014-10-30 08:19

Väcker liv i denna gamla tråd.

Har olika dropbox-konton (privat och arbete). Jag vill komma åt innehållet i båda kontona på bl.a. min iPad mini.
Har provat lite olika lösningar med varierat resultat enligt nedan.

* Logga ut från ett konto och logga in på det andra.
Kräver att jag är online för att det ska fungera. Om jag vill komma åt filerna offline så fungerar det bara om jag är kvar i ett konto och "stjärnmarkerar" de filer jag vill komma åt.
Är också lite bökigt eftersom man måste hålla på och logga ut/in på olika konton.

* Lägga upp olika konton i FileBrowser
Fungerar bra att komma åt de olika kontona när jag är online. Fungerar inte när jag är offline.

Min fråga nu är om det finns något sätt att kunna accessa filer i olika dropbox-konton när jag är offline.
Frågan gäller både för iOS-enheter, mac-datorer och PC-datorer.

Ursprungligen av hman:

...Min fråga nu är om det finns något sätt att kunna accessa filer i olika dropbox-konton när jag är offline.
Frågan gäller både för iOS-enheter, mac-datorer och PC-datorer.

När det gäller Mac och Win, så är det väl inget problem för där kan ju filerna lagras även lokalt. Så länge man har ställt in att filerna ska lagras lokalt, och man har synkat alla kontona innan man gick offline, så har man tillgång till alla filerna från alla kontona.

  • Medlem
  • 2014-10-30 10:54
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

När det gäller Mac och Win, så är det väl inget problem för där kan ju filerna lagras även lokalt. Så länge man har ställt in att filerna ska lagras lokalt, och man har synkat alla kontona innan man gick offline, så har man tillgång till alla filerna från alla kontona.

Hur synkar du flera olika dropbox-konton då?
Har bara lyckats få till det med att ha en dropbox ansluten och synkad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-30 11:03
Ursprungligen av hman:

Min fråga nu är om det finns något sätt att kunna accessa filer i olika dropbox-konton när jag är offline.
Frågan gäller både för iOS-enheter, mac-datorer och PC-datorer.

Funkar det att dela dropboxmapparna i det ena kontot med det andra kontot?
Jag har åtkomst till en delad mapp från en annan dropbox-användare. Jag kan stjärnmarkera filer i den mappen och på så sätt ha tillgång till dem offline i iOS.

Ursprungligen av hman:

Hur synkar du flera olika dropbox-konton då?
Har bara lyckats få till det med att ha en dropbox ansluten och synkad.

Är det vanliga "privat-Dropboxar" så får du nog sköta den synkningen manuellt. Först ansluta till det ena kontot, och kopiera filerna till någon lokal mapp, och sedan vidare med nästa konto.

Men har man pro-/företags-konto så ska det väl funka att ansluta och synka flera. Dock med reservation för att jag inte själv har använt och provat detta.

Jag kan berätta hur min egen lösning ser ut, men den är inte tillämpbar i det här fallet, för den funkar inte offline:
Jag har två konton. Det ena (min privata Dropbox) anslutet via den vanliga Dropbox-appen, och det andra (föreningens Dropbox) via appen Expandrive, som monterar kontot på skrivbordet (typ som ett USB-minne).

1
Bevaka tråden