Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppspelning "hackar" i Quicktime (Pro)

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-09 10:25

När jag vill streama ett TV program från t.ex. SVT, så flyter inte uppspelningen utan hackar. Detta problem har jag inte om jag streamar från en Windows PC. Jag har kabelinternet med en 20MB lina, så det kan inte vara problemet.
Jag antar att detta har med en eller annan cache inställning att göra, men hur ställer jag in det? Kan det eventuellt vara ett annat problem?

Verkar vara ett problem med Flip4mac. Kan du testa med RealPlayer istället (gillar inte RP men den verkar funka bättre ibland....)

Testa att ändra på inställningarna för strömning för QuickTime eller Flip4Mac om det handlar om WMV inne i systeminställningarna.

Kanske en direktlänk till den aktuella videon så fler kan testa vad det kan vara kan vara praktiskt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-09 10:59

Länken till RealPlayer fungerar inte alls (hittar inte filen får jag som meddelande). Flip4Mac är förvisso installerad, men jag har bett Quicktime Pro att öppna filerna. Här är ett expempel på ett program: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=735273

Hos mig så hackar det även på en valigt rippad film när jag kör QT Pro - tycker QT suger, men tyvärr så finner jag inte något som är bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-10 09:38

Inga andra tips???

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-10 10:04

QT hackar inte för mig. Har man långsam dator så hackar det så klart. För mig är QTpro en välsignelse som fixar nästan allt

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-10 11:04

Kan det möjligtvis ha med att göra med att jag bara har 512MB (MacMini)?

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-02-10 16:51

jag kommer inte ens in till SVT, så långt kom jag .... men det går inte att streama med VLC eller? Någon?

Nu när jag uppdaterat senaste compatible fix från Apple och skulle kolla på en ad om iPhonen så hackar det rejält. var 4e bildruta är vit typ... Ser ut som ett stroboskop typ (eller hur det stavas)...

Någon annan som haft detta problemet?
Jag har inte QTPro f.ö

Jag får också stroboskopeffekter (efter uppdateringen) när jag kollar på film i QT. Har Pro. Irriterande to say the least. Att den dessutom har nya konstiga varianter på Fullscreen gör inte saken bättre. Nej, det var ingen kul uppdatering.

Senast redigerat 2007-09-12 14:09

Jag har det dock bara på webimplementeringen...
Video fungerar bra, fast jag använder ändå VLC =P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-21 19:49

Väcker liv i tråden. Upplever att 1080p trailers i QT från apple.com/trailers hackar nått enormt. När jag pausar är det bara ljudet som stängs av medan videon löper på. Systemet jag sitter på är Mac mini 2011, 8GB ram och senaste lion. Ingen SSD.

Det är streamat. HD över Internet. Det är som det är :-D. Har nog inget med din dator och mjukvara att göra.

Ursprungligen av Mcus:

Väcker liv i tråden. Upplever att 1080p trailers i QT från apple.com/trailers hackar nått enormt. När jag pausar är det bara ljudet som stängs av medan videon löper på. Systemet jag sitter på är Mac mini 2011, 8GB ram och senaste lion. Ingen SSD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-21 23:09

Fast jag har valt att ladda ner trailern och i samband med det så startar QT och filen i sin tur börjar att buffra. När allt är färdigt trycker jag på play, men trailern hackar ändå. Jag noterade att det endast hackar när jag spelar upp i fullskärm. Kan det fortfarande ha något att göra med att det är strömmad media Zimmerman?

Aha...då fattar jag inte varför det hackar. Kollade själv och det flyter finemang för mig. Ser att dom ligger på strax under 10 Mbps så en hyfsat modern dator och HDD ska inte ha problem. Om det bara hackar i fullskärm så lutar det ju definitivt åt att det har med grafikkortet att göra - om man tittar litet eller i fullskärm ändrar inte belastning på HDD, CPU etc. Jag har tyvärr inget svar.

Ursprungligen av Mcus:

Fast jag har valt att ladda ner trailern och i samband med det så startar QT och filen i sin tur börjar att buffra. När allt är färdigt trycker jag på play, men trailern hackar ändå. Jag noterade att det endast hackar när jag spelar upp i fullskärm. Kan det fortfarande ha något att göra med att det är strömmad media Zimmerman?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-21 23:26

Har svårt att se hur gpu:n skulle vara boven när 1080p i Plex fungerar kalas. Jag har också nu noterat att när jag spelar upp klipp på YouTube så hackar det när jag har fullskärm. Och nu när jag tänker efter lite hårdare så har jag installerat senaste Flash.. kan det ha något (ursäkta språket) jävligt konstigt samband tro? Gpu:n i datorn har 256MB GDDR5.

Lirar det bra med QTX? (QT7pro har ju slutat utvecklas).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-22 07:53

QTX eller vanliga QT spelar ingen roll. Det känns som det skulle kunna vara QTX som videos spelas upp i när jag glor på YouTube. Kan det vara så? Hur som så segar det lika mycket fastän Flash är borta från datorn.

1
Bevaka tråden