Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner tillägg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag laddar ner ett tillägg (!Password) och hamnar automatiskt i Skivverktyg. Det står att det är förvalt för att öppna alla tillägg. VAR och hur kan jag ändra på det dumma förvalet?

Vad menar du med "tillägg"? Tillägg till vadå?

Var gör du detta - i Safari? I så fall - vilken version av Safari?

(Det är mycket lättare att ge bra svar om man vet vilket program och vilken version svaren ska tillämpas på)

Jag gissar att det handlar om inställningar i Safari, och flyttar därför tråden till rätt forumdel för detta.

"Allt om Mac" är till för sådana Mac-frågor som inte passar in i någon av de andra forumdelarna.

/Mod

Tack för snabb reaktion. Safari 5.1.2 har jag. Programmet 1Password har en extension till Firefox 6+, det är den jag har laddat ned ett otal gånger och alltid hamnat i Skivverktyg utan att något syntes där. ag tror att förvalt om fram när jag tryckte ner ctrl-knappen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-12-21 16:40

Hm, du använder Safari men laddar ner ett tillägg till Firefox, varför inte ladda ner tillägg till Firefox i Firefox?

Därför att såfort jag klickar på 1P i docken så hoppar det över ögonblickligen till Safari...
Ja ,det ÄR pianisten, men inte fullt så korkad som man skulle kunna tro...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-12-21 17:55

Kanske detta kan hjälpa:
Change File Associations in Mac OS X

1
Bevaka tråden